מחנכי סוכרת

תגובתיות דרכי האוויר הפריפריאליות מושפעת מהשמנת יתר (Chest)

ריאות
מחקר חדש הראה כי מבוגרים הסובלים מהשמנת יתר, עם וללא אסתמה, מגיבים באופן דומה למתכולין, אם כי הערכים של נפח נשיפה מאומצת בשנייה הראשונה היה נמוך במקצת בקרב חולי האסתמה

מחקר חדש הראה כי מבוגרים הסובלים מהשמנת יתר עם וללא אסתמה מגיבים באופן דומה למתכולין, אם כי הערכים של נפח נשיפה מאומצת בשנייה הראשונה (FEV1) היה נמוך במקצת בקרב חולי האסתמה. השמנת יתר כשלעצמה מהווה גורם סיכון לאסתמה, כך שאנשים עם השמנת יתר הסובלים מאסתמה נוטים לפתח מחלה קשה יותר. המחקר פורסם בכתב העת Chest ב-4 בינואר 2023.

מחקר זה התבסס על מידע מ-31 מבוגרים הסובלים מאסתמה במקביל להשמנת יתר ו-22 מבוגרים הסובלים מהשמנת יתר ללא אסתמה. המשתתפים היו בני 18 ומעלה, עם FEV1 של 60% ומעלה. כמו כן, כולם סבלו מהשמנת יתר בדרגה 3, עם ממוצע BMI של 47.2 ק”ג/מ”ר עבור הקבוצה שסובלת מאסתמה ו-46.7 ק”ג/מ”ר עבור קבוצת הביקורת שאינה סובלת מאסתמה. תגובתיות דרכי האוויר הוגדרה כירידה של 20% ב-FEV1 ו/או שינוי של 50% בהתנגדות, בריכוז של 16 מ”ג/מ”ל או פחות של מתכולין. הערכת המטופלים נעשתה באמצעות ספירומטריה ואוסילומטריה.

תוצאות המחקר הראו כי לרוב האנשים הסובלים מהשמנת יתר עם וללא אסתמה היו שינויים משמעותיים בהתנגדות דרכי האוויר הפריפריאליות. עבור חולי האסתמה, ההתנגדות ב-5 הרץ, שנמדדה על ידי אוסילומטריה, עלתה ב-52% בתגובה למתכולין, עם שטח מתחת לעקומת התגובה (AX) של 361%, ועבור קבוצת הביקורת, ההתנגדות ב-5 הרץ עלתה ב-45%, עם AX של 268%.

תוצאות אלה מרמזות כי השמנה גורמת לתגובתיות יתר של דרכי הנשימה ההיקפיות ללא קשר למחלת האסתמה.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה