מחנכי סוכרת

גורמי סיכון לסיבוכים בהיריון והתלקחות לאחר-לידה בנשים עם מיאסתניה גרביס (Am J Reprod Immunol)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Reproductive Immunology מדווחים חוקרים מסין על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי במרבית הנשים עם מיאסתניה גרביס שהרו תואר מהלך היריון שגרתי, אם כי נשים אלו בסיכון מוגבר לסיבוכים באם ובעובר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מיאסתניה גרביס הינה מחלה נוירו-מוסקולארית אוטואימונית הפוגעת בנשים בגיל הפוריות, כאשר למחלה העשויה להיות השפעה על הריונות ולהריונות עשויה להיות השפעה על המחלה. מטרתם כעת הייתה לבחון את הסיכון לסיבוכים בהיריון והחמרת מחלה לאחר לידה במדגם של נשים עם מיאסתניה גרביס ולזהות גורמים המנבאים תוצאים אלו.

מדגם המחקר כלל 37 הריונות של 33 נשים שהיו במעקב בשני מרכזים בסין בין ינואר 2012 ועד ינואר 2022. החוקרים אספו מהרשומות הרפואיות נתונים אודות מצב האם, סיבוכים באם והתוצאות ביילוד ובחנו את מהלך המחלה האוטואימונית במהלך ההיריון ושנה לאחר הלידה.

מהנתונים עולה כי  ב-5.4% מהמקרים דווח על התלקחות מיאסתניה גרביס בזמן היריון, בעיקר בטרימסטר השלישי להיריון, וב-38.9% מהנשים דווח על התלקחות המחלה לאחר הלידה.

סיבוכים אימהיים תועדו ב-59.5% מהנשים, כאשר סוכרת הריונית תוארה כסיבוך הנפוץ ביותר (29.7%), לאחריה פקיעה מוקדמת של הקרומים (18.9%). מיאסתניה גרביס חולפת של היילוד (Transient Neonatal Myasthenia Gravis) והיפרבילירובינמיה תועדה ב-24.3% מהיילודים.

ממצאי המחקר מעידים כי מדד מסת גוף היה המנבא הבלתי-תלוי היחיד של סיבוכים מיילדותיים באם (p=0.017), בעוד שהפרעות בבלוטת התריס זוהו כגורם המנבא היחיד להתפתחות סוכרת הריונית (p=0.006). אימהות צעירות יותר נטו ללדת תינוקות עם מיאסתניה גרביס חולפת של היילוד (p=0.015).

עליה גדולה יותר במדד מסת הגוף במהלך ההיריון והעדר הפרעות בבלוטת התריס זוהו כגורמי סיכון בלתי-תלויים להחמרת מיאסתניה גרביס לאחר הלידה.

החוקרים מדווחים כי aPTT (או Activated Partial Thromboplastin Time) ורמות TSH (או Thyroid Stimulating Hormone) עשויים לנבא באופן מהימן את הסיכון להתלקחות מיאסתניה גרביס לאחר הלידה.

לסיכום, ממצאי המחקר מעידים כי מספר גורמי סיכון עשויים לנבא סיכון מוגבר לסיבוכים בהיריון והתלקחות לאחר לידה בנשים עם מיאסתניה גרביס ואלו עשויים לסייע במעקב אחר נשים אלו בזמן היריון.

 

Am J Reprod Immunol. 2022 Oct 28

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • מה בין משך שינה ובין הסיכון למחלת כליות כרונית? (Clin Kidney J)

    מה בין משך שינה ובין הסיכון למחלת כליות כרונית? (Clin Kidney J)

    מהערכת הקשר בין משך השינה ובין הסיכון למחלת כליות כרונית עולה כי הן משך שינה קצר משבע שעות והן משך שינה ארוך משמונה שעות מלווים בעליה משמעותית בסיכון למחלת הכליות, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Clinical Kidney Journal. מהנתונים בספרות הרפואית עולה כי משך שינה ואיכותה עשויים להשפיע על הסיכון למחלת כליות […]

  • גורמים המנבאים תוצאות באם וביילוד לאחר לידה עם פרע כתפיים (Arch Gynecol Obstet)

    גורמים המנבאים תוצאות באם וביילוד לאחר לידה עם פרע כתפיים (Arch Gynecol Obstet)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Archives of Gynecology and Obstetrics עולה כי מספר מאפיינים עשוי לסייע בחיזוי הסיכון לסיבוכים באם וביילוד במקרים של לידה עם פרע כתפיים, כולל קומה אימהית נמוכה, סוכרת טרם היריון, לידת ואקום ומאקרוזומיה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים רבים להערכת גורמי סיכון הקשורים עם תוצאות שליליות באם וביילוד […]

  • ביטויים עיניים של תסמונת מרפאן מלווים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (Am J Ophthalmol)

    ביטויים עיניים של תסמונת מרפאן מלווים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם (Am J Ophthalmol)

    במדגם גדול של חולים עם תסמונת מרפאן (Marfan Syndrome), נוכחות ביטויים עיניים של המחלה מלווה בסיכון מוגבר משמעותית למחלות לב וכלי דם, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת American Journal of Ophthalmology. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את הקשר בין ביטויים עיניים של תסמונת מרפאן ובין הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים. החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי […]

  • חרדה מלווה בסיכון גבוה פי שלוש לדמנציה (J Am Geriatrics Soc)

    חרדה מלווה בסיכון גבוה פי שלוש לדמנציה (J Am Geriatrics Soc)

    במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Geriatrics Society מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הן חרדה כרונית והן הופעה חדשה של חרדה מלוות בסיכון מוגבר פי שלוש להופעת דמנציה בגיל מבוגר יותר. מדגם המחקר כלל 2,132 משתתפים בגילאי 55-85 שנים (גיל ממוצע של 76 שנים, 53% נשים) שגויסו ממחקר Hunter […]

  • השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    השמנה אימהית מלווה בסיכון למוות פתאומי של תינוקות (JAMA Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי למעלה מ-5% מהמקרים של מוות פתאומי של תינוקות עשוי להיות קשור להשמנת-יתר אימהית. בארצות הברית מדווח בכל שנה על כ-3,500 מקרים של מוות פתאומי של תינוקות. לאחר מסעות פרסום בשנות ה-90 של המאה הקודמת שכללו המלצות על תנוחות שינה בטוחות […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה