מחנכי סוכרת

טיפול מונע במטפורמין מפחית סיכון להיפרגליקמיה עקב Alpelisib (מתוך אתר Researchsquare)

מנתונים שפורסמו באתר Researchsquare וטרם עברו סיקור עמיתים עולה כי טיפול מונע בתכשירים המפחיתים תנגודת לאינסולין, בפרט מטפורמין, מפחית בקרוב למחצית את הסיכון להיפרגליקמיה בדרגה גבוהה בנשים עם סרטן שד תחת טיפול ב-Alpelisib (פיקריי).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Alpelisib מאושר בשילוב עם Fulvestrant לטיפול בסרטן שד מתקדם חיובי לקולטנים להורמונים/שלילי ל-HER2 עם מוטציית PIK3CA לאחר התקדמות תחת או לאחר טיפול הורמונאלי. בשל השכיחות הגבוהה של אירועי היפרגליקמיה, ההנחיות הנוכחיות ממליצות על תכשירים המפחיתים עמידות לאינסולין רק לאחר הופעת היפרגליקמיה.

במחקר הנוכחי נכללו 16 נשים שהחלו טיפול מונע בתכשירים המפחיתים עמידות לאינסולין שבוע לפני התחלת Alpelisib ונותרו תחת הטיפול התרופה לאורך הטיפול ב- Alpelisib. הנשים החלו תחילה טיפול במטפורמין, אך חולה אחת החליפה לטיפול ב-Pioglitazone עקב אי-סבילות. עשר נשים (63%) נדרשו להעלאת מינון הטיפול להפחתת היפרגליקמיה וארבע נשים בסופו של דבר נדרשו לשני תכשירים ומעלה. רמות הסוכר בדם בצום נלקחו בימים 8, 15 ו-28 לטיפול ב- Alpelisib ולאחר מכן, נלקחו כל חודש.

לאחר 28 ימים, בשש נשים (38%) תועדה היפרגליקמיה בדרגה 2 ובשלוש נשים (19%) היפרגליקמיה בדרגה 3. לא תועדו מקרי היפרגליקמיה בדרגה 4.

בקרב נשים שפיתחו היפרגליקמיה תועד חציון של שני גורמי סיכון, כולל מדד מסת גוף גבוה או המוגלובין מסוכרר גבוה.

היפרגליקמיה הובילה להשהיה זמנית של הטיפול ב- Alpelisib בחמש נשים (31%) ולהפחתת מינון בשלוש נשים (19%). רק חולה אחת הפסיקה את הטיפול בשל היפרגליקמיה.

ממצאי המחקר מעידים כי טיפול מונע בתרופות המגבירות רגישות לאינסולין עשוי למנוע היפרגליקמיה ולאפשר למספר גדול יותר של נשים להמשיך בטיפול ב- Alpelisib ללא הפרעות או הפסקות טיפול. החוקרים ממליצים להתחיל טיפול מונע כנגד היפרגליקמיה, עם עדיפות למתן מטפורמין בשחרור-ממושך, שבוע לפני התחלת Alpelisib.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה