מחנכי סוכרת

טיפול ב-Semaglutide (אוזמפיק) מפחית אירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם סוכרת מסוג 2 בדרגות סיכון שונות למחלות לב וכלי דם (Diabetes Obes Metab)


במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity & Metabolism מדווחים חוקרים על נתונים חדשים, מהם עולה כי טיפול ב-Semaglutide (אוזמפיק) הדגים השפעה מגנה מפני אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים, בהשוואה לטיפולים אחרים, בחולים בדרגות סיכון שונות למחלות לב וכלי דם. מעבר לזאת, בחולים עם היסטוריה של אי-ספיקת לב לא תועדה השפעה מגנה לטיפול התרופתי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של Semaglutide, בהשוואה לתרופות אחרות, על אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים (תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי או אירוע מוחי לא-פטאלי ואשפוז עקב אי-ספיקת לב) במחקרים SUSTAIN (טיפול בזריקה תת-עורית של Semaglutide) ו-PIONEER (מתן פומי של Semaglutide) בתתי-קבוצות שונות של סיכון קרדיווסקולארי.

החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק של נתוני חולים ממחקרי SUSTAIN 6 ו-PIONEER 6 להערכת הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים ואי-ספיקת לב. הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים נבחנו במטופלים עם ובלי מחלה קרדיווסקולארית ידועה ו/או מחלת כליות כרונית; אוטם לבבי או אירוע מוחי קודם; והיסטוריה של אי-ספיקת לב. עוד בחנו החוקרים את הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים במחקרי SUSTAIN ו-PIONEER להערכת היעילות הגליקמית של הטיפול.

מהנתונים שנאספו משני המחקרים עלה כי הטיפול ב-Semaglutide לווה בסיכון נמוך ב-24% לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים, בהשוואה לפלסבו (יחס סיכון של 0.76, רווח בר-סמך 95% של 0.62-0.92), כאשר ההשפעה המגנה נבעה בעיקר מירידה בסיכון לאירוע מוחי לא-פטאלי (יחס סיכון של 0.65, רווח בר-סמך 95% של 0.43-0.97).

מהנתונים עלה כי לא היו הבדלים בין הקבוצות בסיכון לאשפוז עקב אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.03; רווח בר-סמך 95% של 0.75-1.40). יחסי הסיכון לסיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים היו קטנים מ-1.0 בכל תתי הקבוצות, פרט לתת-קבוצה של חולים עם היסטוריה של אי-ספיקת לב (יחס סיכון של 1.06, רווח בר-סמך 95% של 0.72-1.57) וההבדלים לא היו מובהקים סטטיסטית (p>0.05), פרט לאי-ספיקת לב (p=0.046).

מהנתונים ממחקרים להערכת היעילות הגליקמית עלה כי יחס הסיכון להשפעה של Semaglutide בהשוואה לטיפולים אחרים על סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים עמד על 0.85 (רווח בר-סמך 95% של 0.55-1.33).

ממצאי המחקר מעידים כי ל-Semaglutide השפעה מגנה עקבית מפני אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים בחולים בדרגות שונות של סיכון קרדיווסקולארי. בחולים עם היסטוריה של אי-ספיקת לב לא תועדה השפעה מגנה של Semaglutide מפני סיבוכים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

Diabetes Obes Metab. 2020

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה