מחנכי סוכרת

השוואת היעילות והבטיחות של Vildagliptin כתוספת למטפורמין אל מול טיפולים אחרים לסוכרת מסוג 2 (Diabetes Ther)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Therapeutics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בהשוואה למשלבי פומיים אחרים לאיזון סוכרת, תוספת Vildagliptin (גאלבוס) לטיפול במטפורמין נמצאה בטוחה ויעילה בהשגת איזון גליקמי בחולים סינים עם סוכרת מסוג 2.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היעילות והבטיחות של Vildagliptin לבד או עם מטפורמין הוכחה היטב במחקרים אקראיים, אך לא ידוע אם ניתן להשליך מכך על נתוני עולם אמיתי בחולים סינים עם סוכרת מסוג 2. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את היעילות והבטיחות של Vildagliptin כתוספת למטפורמין, בהשוואה למשלבים פומיים אחרים לטיפול בסוכרת מסוג 2, שלא כוללים Vildagliptin, בחולים סינים עם סוכרת מסוג 2 בתנאי עולם-אמיתי.

מחקר China Prospective Diabetes Study הינו מחקר פרוספקטיבי, רב-מרכזי, תצפיתי, בתנאי עולם-אמיתי, שנערך ב-52 מרכזים. חולים שלא היו מאוזנים היטב תחת טיפול פומי מונותרפי והחלו טיפול ב- Vildagliptin כתוספת למטפורמין, או נטלו שתי תרופות פומיות שאינן Vildagliptin נכללו בניתוח הנתונים הנוכחי. התוצא העיקרי המשולב היה המוגלובין מסוכרר של מתחת ל-7% ללא אי-סבילות של הטיפול (היפוגליקמיה, עליה של 3% ומעלה במשקל הגוף, או הפסקת טיפול עקב תופעות לוואי במערכת העיכול) לאחר שנה אחת. תוצאי סיום משניים כללו את השינוי בהמוגלובין מסוכרר מתחילת המחקר, ניתוח לפי תתי-קבוצות וסבילות הטיפול. ניתוח PSM (Propensity Score Matching) הושלם בכדי לתקנן לאי-שיוויון של המשתנים בתחילת המחקר (מדד מסת גוף והמוגלובין מסוכרר).

מדגם המחקר כלל 604 חולים שנטלו טיפול במשלב Vildagliptin עם מטפורמין ו-670 חולים שנטלו משלב טיפול פומי אחר. חולים שטופלו במשלב Vildagliptin עם מטפורמין היו צעירים יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של השמנה, ריכוז המוגלובין מסוכרר גבוה יותר בתחילת הדרך ומשך סוכרת קצר יותר. לאחר PSM כלל המדגם 530 חולים בכל קבוצה ולאחר שנה אחת של טיפול, שיעורי ההצלחה של התוצא העיקרי עמד על 50.9% עם משלב Vildagliptin ומטפורמין, לעומת 33.0% בקבוצת ההשוואה (p<0.001; יחס סיכויים של 2.10).

יתרה מזאת, שיעורי ההצלחה של התוצא העיקרי המשולב היו גבוהים יותר עם משלב מטפורמין ו- Vildagliptin לאורך תתי-קבוצות שונות לפי אזורים גיאוגרפיים, מדדי מסת גוף והמוגלובין מסוכרר.

שיעור נמוך יותר של אירועי אי-סבילות תועדו בקבוצת הטיפול במשלב Vildagliptin עם מטפורמין, בהשוואה לקבוצת ההשוואה (8.3% לעומת 16.2%, p<0.001; סיכון יחסי של 0.51).

החוקרים מסכמים וכותבים כי בהשוואה למשלב פומי שאינו כולל Vildagliptin, מתן מטפורמין עם Vildagliptin נמצא יעיל ובטוח בהשגת איזון גליקמי בחולים סינים עם סוכרת מסוג 2.

Diabetes Ther. 2019 Aug;10(4):1391-1405

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה