מחנכי סוכרת

תיקון עיוות Trigger Finger קשור לשליטה גליקמית בקרב סוכרתיים (מתוך Diabetes Care)

ממחקר חדש, שפורסם במהדורת נובמבר של Diabetes Care, עולה כי ערכי HbA1c קובעים תוצאות ארוכות טווח של הזרקת triamcinolone בסוכרתיים עם flexor tenosynovitis הגם ידוע כ-TF (trigger finger).

TF  נגרם על ידי הגבלה בתנועה בין גיד פלקסור והמעטפת סביבו. השכיחות באוכלוסייה הכללית על פי הדיווחים עומדת על 2.6%, אך עד 20% מהסוכרתיים יכולים להיות מושפעים. הזרקה לתוך המעטפת של triamcinolone נפוצה כטיפול ראשוני.

על מנת לחקור את הנושא ביתר החוקרים ערכו מחקר, שבו השתתפו 179 סוכרתיים (287 אצבעות) עם מצב זה. הם עברו טיפול עם עד ל-3 הזרקות של triamcinolone acetonide עם lidocaine.

מעקב לאחר שנה הראה הצלחה ב-27 אצבעות (9%). אך כשהנבדקים חולקו לאלה עם A1c פחות מ-8% ואלה עם ערך גבוה יותר, שיעור ההצלחה היה 1.3% בקבוצת ה-A1c היותר גבוה ו-12.4% בקבוצת ה-A1c היותר נמוך, ההבדל היה משמעותי. התוצאות היו הרבה פחות מוצלחות לעומת מה שדווח בקבוצות אחרות של חולים.

לאור ממצאים אלה, החוקרים מסכמים ואומרים כי חולי סוכרת עם שליטה גליקמית לא טובה, בעיקר אלה עם A1c של 8% או יותר, צריכים להיות מודעים כי התוצאה של הזרקות triamcinolone אינה מובטחת.

Diabetes Care 2006;29:2312-2314

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה