מחנכי סוכרת

שיתוף פעולה במזרח התיכון, jc 439, חינם!

גם במציאות הקשה בה אנחנו חיים, מדי פעם מבצבצת קרן אור, והיא שיתוף פעולה ישראלי-ירדני-פלשתיני והכל ביוזמה קנדית.

ארגון קנדי המסונף לאוניברסיטה ולבית החולים “הר-סיני” בטורונטו, יזמו ביקורי גומלין לרופאים, למדענים ולעובדי ציבור של ארבעת הארצות- ישראל, קנדה, ירדן ושטחי הרשות הפלשתינית.

התוצאה הייתה  תכנון מחקר מעשי, משותף, במטרה לגילוי מוקדם של ילדים הסובלים מהפרעות בשמיעה. הפרעות בשמיעה, ליקוי נפוץ באוכלוסייה הערבית.

ומדוע ליקויי שמיעה נפוצים במיוחד באוכלוסייה הערבית ? כמחצית הנישואין באוכלוסייה הערבית משני צדי הירדן, הם בקשרי משפחה המגבירים את הסיכויים לפגיעה בשמיעה מסיבה גנטית. הסיבה התורשתית השכיחה באוכלוסייה זו בעיקר, חירשות עצבית תורשתית   Hereditary sensorineural hearing loss.

חשוב כאן לציין שיש לגלות הפרעות בשמיעה מוקדם בחיים שכן לדחייה בטיפול השפעה ארוכת טווח על עתיד הילד, והכנתו לחיים איכותיים בסביבתו, וכמובן גם על משפחתו. 

הוקם הארגון המזרח תיכוני לטיפול בהפרעות בשמיעה פרי יזמה קנדית.  הישגיו של ארגון זה מרשימים. בפרויקט משתתפים 12 בתי חולים ישראלים, 8 מירדן ואחד מהרשות הפלשתינית וכן משתתפות כל האוניברסיטאות הישראליות, שתים מירדן ושתיים מהרשות הפלשתינית.

העיתון הרפואי Lancet פרסם זה עתה את פרטי הפרויקט. עד כתיבת המאמר נבדק  כושר השמיעה בכ  17,000 ילדים. כ 300 מכשירי שמיעה נתרמו לאלה שלא השיגה ידם לרכוש מכשירים אלה מכספם. הארגון גם דאג להתקנת המכשירים ולהדרכת ההורים בשימושם.

כן דאג הארגון להשתלת שבלול ה   cochlea לחולים שהתאימו לטיפול זה וכן ניתנו שיעורים  בריפוי בדיבור והדרכת משפחות בהתמודדות עם טיפולים אלה.

פעילויות נוספות של הארגון כוללות סדנאות וקורסים לעובדי ציבור העוסקים בתחום זה. פעילויות אלה מתקיימות בכל הארצות שהן שותפות לפרויקט. כן קיימים קורסים לכירורגים בטכניקת ניתוח השתלת השבלול ה cochlea.

גם המחקר בחירשות, במסגרת פרויקט זה, משותף, ומתמקד בעיקר בתחום הגנטיקה של חירשות עצבית מלידה. המאמר הופיע בעיתון   Lancet   מיום 2 באפריל 2005.    

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה