מדד Magnesium Depletion Score מנבא סיכון למחלות לב וכלי דם ותמותה (J Am Heart Assoc)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American Heart Association עולה כי מדד Magnesium Depletion Score (או MDS) מהווה גורם סיכון חשוב לחיזוי שיעורי הימצאות מחלות לב וכלי דם ותמותה בחולים עם היסטוריה של מחלה קרדיווסקולארית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מגנזיום בתזונה ורמות מגנזיום בדם עשויים לשחק תפקיד חשוב במחלות לב וכלי דם. עם זאת, הקשר בין מדד MDS ובין התפתחות מחלות לב וכלי דם והפרוגנוזה של חולים אלו אינה ידועה. במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את הקשר בין מדד MDS ובין הסיכון למחלה קרדיווסקולארית ולקבוע את הקשר לאורך זמן בין מדד MDS ובין הסיכון לתמותה מכל-סיבה ותמותה קרדיווסקולארית בחולים עם מחלות לב וכלי דם.

מדגם המחקר כלל 42,711 חולים מסקר National Health and Nutrition Examination Survey, כולל 5,015 חולים עם מחלה קרדיווסקולארית, מהם 2,285 חולים הלכו לעולמם מכל-סיבה ו-927 חולים הלכו לעולמם עקב מחלות לב וכלי דם.

בקרב חולים עם מחלות לב וכלי דם תועדו מדדי MDS גבוהים יותר, בהשוואה לחולים ללא מחלה קרדיווסקולארית. לאחר תקנון לכל הערפלנים, בחולים עם מדד MDS של 2 או 3 ומעלה תועד סיכון גבוה יותר לכלל מחלות לב וכלי דם ולמחלות לב וכלי דם ספציפיות, בהשוואה לחולים עם מדד MDS אפסי.

מעבר לכך, כל עליה של יחידה אחת במדד MDS נקשרה באופן הדוק עם הסיכון למחלות לב וכלי דם בכלל ולמחלות לב וכלי דם ספציפיות. הקשר בין מדד MDS ובין הסיכון למחלות לב וכלי דם בכלל היה יציב ומובהק סטטיסטי בכל תתי הקבוצות. במודל המתוקן במלואו מצאו החוקרים כי מדד MDS גבוה, בין אם כמשתנה קטגוריאלי או כמשתנה רציף, נקשר בקשר מובהק סטטיסטית עם סיכון מוגבר לתמותה מכל-סיבה ותמותה עקב מחלות לב וכלי דם.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על החשיבות הפרוגנוסטית של מדד MDS לחיזוי הסיכון לתמותה ומחלות לב וכלי דם.

J Am Heart Assoc, Sep 8, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה