טיפול בסטרואידים בטוח ויעיל בחולים עם IgA Nephropathy (מתוך Kidney International)

בחולים עם מחלת כליות משנית ל-IgA Nephropathy תועדה שיפור משמעותי קלינית במספר מדדי תפקוד כלייתי לאחר תשעה חודשי טיפול בפורמולה בשחרור-מושהה של Budesonide, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Kidney International.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התועלת התרפויטית של פורמולה פומית בשחרור-ממוקד של Budesonide (בשם Nefecon) לטיפול בחולים עם IgA Nephropathy, הוכחה לראשונה במסגרת מחקר NEFIGAN בשלב 2b. לאישור ממצאים אלו, מחקר NefIgArd בשלב 3 בחן את היעילות והבטיחות של תשעה חודשי טיפול ב-Nefecon במינון יומי של 16 מ”ג, לעומת פלסבו, במבוגרים עם IgA Nephropathy בסיכון להתקדמות לכשל כלייתי.

מחקר NefIgArd היה מחקר רב-מרכזי, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו. בחלק הראשון, 199 חולים עם IgA Nephropathy טופלו ב-Nefecon או פלסבו למשך תשעה חודשים והיו במעקב למשך שלושה חודשים נוספים. התוצא העיקרי של חלק זה היה יחס חלבון:קריאטינין באיסוף שתן לאורך 24 שעות לאחר תשעה חודשים. תוצאי יעילות משניים כלל את הערכת קצב פינוי גלומרולארי משוער לאחר 9 ו-12 חודשים ואת יחס חלבון:קריאטינין בשתן לאחר 12 חודשים.

לאחר 9 חודשים, יחס חלבון:קריאטינין בשתן היה נמוך ב-27% בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לזרוע הפלסבו, לצד תועלת בשמירה על תפקוד כלייתי פי קצב פינוי גלומרולארי, המקביל להבדל של 3.87 מ”ל/דקה לעומת פלסבו.

הטיפול ב-Nefecon נסבל היטב ואירועים חריגים על-רקע הטיפול היו ברובם בדרגת חומרה קלה-עד-בינונית והפיכים.

החלק השני של המחקר נמשך בימים אלו והתוצאות יפורסמו בהמשך.

לאור זאת, NefIgArd הינו המחקר הראשון בשלב 3A בחולים עם IgA Nephropathy שהדגים שיפור משמעותי קלינית ביחס חלבון:קריאטינין בשתן ובקצב פינוי גלומרולארי משוער ומאשר את הממצאים שעלו ממחקר NEFIGAN בשלב 2b.

 

Kidney International, Oct 18, 2022

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה