שבוע עבודה ארוך עשוי להביא לעליה בסיכון לסוכרת בנשים (BMJ Open Diabetes Research & Care)

מתוצאות מחקר חדש מקנדה עולה כי בנשים העובדות 45 שעות שבועיות, או יותר, ייתכן סיכון מוגבר להתפתחות סוכרת.

החוקרים עקבו אחר 7,065 עובדים בגילאי 35 שנים ומעלה באונטריו, קנדה, לאורך 12 שנים. המשתתפים לא סבלו מסוכרת בתחילת המחקר או במהלך השנתיים הראשונות למעקב. כאשר במהלך המעקב כ-8% מהנשים ו-12% מהגברים פיתחו סוכרת.

במסגרת המחקר אספו החוקרים נתונים אודות סך שעות העבודה בתשלום ושעות העבודה שלא בתשלום. הם לקחו בחשבון גורמים אחרים העשויים להשפיע באופן בלתי-תלוי על הסיכון לסוכרת, כולל אורחות חיים ומחלות כרוניות.

מהנתונים עולה כי שעות העבודה לא השפיעו על הסיכון לסוכרת בגברים. עם זאת, בנשים, עבודה בהיקף של 45 שעות שבועיות ומעלה לוותה בעליה של 63% בסיכון להתפתחות סוכרת, בהשוואה לנשים שעבדו 35-40 שעות שבועיות.

ממצאי המחקר העידו על הבדל מגדרי בהשפעה של מספר שעות העבודה השבועיות על הסיכון לסוכרת. ייתכן כי נשים עובדות שעות ארוכות, כאשר לוקחים בחשבון את עבודות הבית והאחריות המשפחתית. גברים העובדים שעות ארוכות נוטים לעסוק בעבודות יותר פיזיות מנשים עם סיכוי גבוה יותר להחזיק במקצועות הדורשים מיומנות גבוהה ושכר נאה.

עבודה במשך שעות ארוכות יותר במשרד ובבית עשויה להביא לכך שנשים מועדות יותר לדחק כרוני, דלקת ושינויים הורמונאליים, העשויים לתרום להתפתחות סוכרת.

החוקרים מציינים כי אחת המגבלות של המחקר נובעת מכך שהם העריכו את שעות העבודה רק פעם אחת, כאשר שינויים לאורך הזמן עשויים להשפיע על הסיכון לסוכרת. אעפ”י כן, הממצאים תומכים בקשר בין שעות עבודה ארוכות ובין סוכרת, שכן אלו שעובדים שעות ארוכות יותר פחות פנויים לדאוג לעצמם, כולל הקפדה על תזונה בריאה, פעילות גופנית או שינה מספקת.

BMJ Open Diabetes Research & Care 2018

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה