הבדלים מגדריים בשכיחות מחלות לב לאחר ניתוח בריאטרי (מתוך כנס ה-Obesity Week)

הסיכון למחלות לב בקרב נשים לאחר ניתוח בריאטרי קטן משמעותית מהסיכון המתועד בגברים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-Obesity Week. לדברי החוקרים, אעפ”י שבשני המינים תועדה ירידה משמעותית בסיכון להתפתחות מחלות לב וכלי דם במהלך העשור שלאחר הניתוח, בנשים תועדה תועלת רבה יותר.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות קרוב ל-2,000 משתתפים ללאחר ניתוח מעקף קיבה או שרוול קיבה. הם אספו נתונים אודות גורמי סיכון למחלות לב לפני ושנה לאחר הניתוח, והתבססו על מדד Framingham Coronary Heart Disease Risk Score להערכת הסיכון לאוטם שריר הלב בעשר השנים שקדמו לניתוח ושנה לאחר הניתוח.

שנה לאחר הניתוח, בנשים נרשמה ירידה של 41% בסיכון למחלות לב, בעוד שבגברים נרשמה ירידה של 36% בסיכון הנ”ל.

לאחר הניתוח, גברים הצליחו לנרמל את ריכוז המוגלובין מסוכרר, טריגליצרידים והיקף מותניים טוב יותר מנשים, עדות כי בגברים מוכנות מטבולית טובה יותר לניתוח בריאטרי. מצד שני, נשים הצליחו לנרמל טוב יותר את רמות CRP, לשמור על רמות HDL גבוהות יותר, עם אחוז גבוה יותר של אובדן משקל עודף לאחר הניתוח (73% בנשים לעומת 66% בגברים).

בשני המינים תועד שיפור משמעותי בסיכון הלבבי לאחר ניתוח בריאטרי, אם כי דרך מנגונים שונים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בשני המינים חל שיפור בגורמי הסיכון למחלות לב לאחר ניתוח בריאטרי, אך בנשים תועד שיפור גדול יותר וגורמי הסיכון שהשתפרו היו שונים. העובדה כי רמות HDL השתפרו יותר בגברים וריכוז CRP השתפר יותר בנשים מעידה על מנגנונים שונים להשפעת ניתוח בריאטרי בשני המינים.

מתוך כנס  ה-Obesity Week

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה