חומצות שומן אומגה-שלוש ודגים בתזונה אינם מפחיתים סיכון למחלות לב וכלי דם (Am J Prev Med)

צריכת דגים וחומצות שומן אומגה-שלוש ארוכות שרשרת לא הובילה להפחתת הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים בנשים בריאות לאחר-מנופאוזה, כך עולה מנתוני מחקר Women’s Health Study, שפורסמו במהלך חודש ספטמבר בכתב העת American Journal of Preventive Medicine.

בניתוח הנוכחי החוקרים בחנו נתונים פרוספקטיביים אודות 39,876 נשים בריאות, בגילאי 45 שנים ומעלה, שלקחו חלק במחקר Women’s Health Study בין 1993-2014 והשלימו שאלון בן 131 מרכיבים בתחילת המחקר.

במהלך מעקב של 713,559 שנות-אדם תועדו 1,941 אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים.

בקרב נשים שצרכו טונה ודגים כמו מקרל, סלמון, סרדינים ודג חרב בתדירות של פחות מפעם בחודש תועד סיכון למחלות קרדיווסקולאריות מג’וריות שהיה דומה לזה שתואר באלו שצרכו מנות אלו בתדירות של 1-3 פעמים בחודש (יחס סיכון של 1.04), פעם בשבוע (יחס סיכון של 1.00), או למעלה מפעם בשבוע (יחס סיכון של 1.00) לאחר תקנון רב-משתנים מלא.

לא זוהה קשר מובהק סטטיסטית בין צריכת חומצה לינולאית או חומצות שומן אומגה-שלוש ממקור ימי והסיכון למחלות לב וכלי דם מג’וריות זוהה לאורך קטגוריות היקף הצריכה במודלים שונים.

החוקרים בחנו אוטם לבבי, אירוע מוחי איסכמי, כלל אירועים מוחיים ותמותה קרדיווסקולארית כארבעה תוצאי סיום נפרדים, וגם אז לא זיהו כל קשר מובהק.

Am J Prev Med 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה