הערכת בטיחות קרדיווסקולארית של Empagliflozin בחולי סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity, and Metabolism מדווחים חוקרים על ממצאי מטה-אנליזה חדשה שכללה שמונה מחקרים, מהם עולה כי בחולי סוכרת מסוג 2, הטיפול ב- Empagliflozin (ג’ארדיאנס) לווה בסיכון מופחת לסיבוכים קרדיווסקולאריים.

במסגרת הסקירה ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של Empagliflozin על הסיכון הקרדיווסקולארי בחולי סוכרת מסוג 2 באמצעות מטה-אנליזה של נתונים משמונה מחקרים מבוקרי-פלסבו.

הנתונים מבוססים על שמונה מחקרים אקראיים ומבוקרי-פלסבו להערכת היעילות והבטיחות של Empagliflozin במינון 10 מ”ג ו-25 מ”ג פעם ביום בחולים עם סוכרת מסוג 2, שכללו חולים בסיכון נמוך/בינוני וגבוה למחלות לב וכלי דם. התוצא העיקרי כלל משלב תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי לא-פטאלי, אירוע מוחי לא-פטאלי ואשפוז בשל אנגינה לא-יציבה (4-Point Major Adverse Carviovascular Events, או 4-Point MACE). תוצא הסיום המשני כלל משלב של תמותה קרדיווסקולארית, אוטם לבבי לא-פטאלי ואירוע מוחי לא-פטאלי (3-Point MACE).

בסיכומו של דבר נבחנו הנתונים אודות 3,835 חולים שטופלו בפלסבו ו-7,457 חולים שטופלו ב- Empagliflozin. סך החשיפה עמד על 7,448.3 שנים בקבוצת הפלסבו ועל 15,482.1 שנים בקבוצת ההתערבות. תוצא הסיום העיקרי (4-Point MACE) תועד ב-365 חולים (9.5%) בקבוצת הפלסבו וב-635 חולים (8.5%) בקבוצת הטיפול ב- Empagliflozin (יחס סיכון של 0.86). תוצא הסיום המשני (3-Point MACE) תועד ב-307 (8.0%) חולים שטופלו בפלסבו וב-522 (7.0%) מטופלים ב- Empagliflozin (יחס סיכון של 0.84).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי Empagliflozin מלווה בסיכון מופחת לסיבוכים קרדיווסקולאריים בחולי סוכרת מסוג 2 בסיכון נמוך/בינוני או גבוה למחלות לב וכלי דם.

Diabetes, Obesity and Metabolism

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה