רופאי ילדים רבים אינם בקיאים בפרטי הטיפול התרופתי להשמנה (Arch Dis Child)

מרבית רופאי הילדים אינם בקיאים ברזי חישוב והתבססות על משקל גוף אידיאלי לקביעת מינוני תרופות מסוימות לטיפול בהשמנה בילדים, כך מדווחים חוקרים מבריטניה, במאמר חדש שפורסם בכתב העת Archives of Disease in Childhood.

השימוש במשקל גוף כולל לחישוב מינוני תרופות בעלות טווח תרפואיטי צר עשוי להוביל למינון שגוי בילדים שמנים, ולכן מומלץ להתבסס על משקל גוף אידיאלי לחישוב המינון הנכון. השיטה הנפוצה ביותר לחישוב משקל גוף אידיאלי היא שיטת McLaren Method.

במסגרת המחקר ערכו החוקרים סקר בקרב רופאי ילדים במטרה לקבוע את דרגת ההבנה בנוגע למרשם לטיפול במינונים הולמים של תרופות להשמנה בילדים.

בחלק הראשון של המחקר, כל 15 רופאי הילדים המקומיים השיבו תשובות שגויות לכל השאלות בנוגע למינוני התרופות, ואף אחד מהם לא חישב את מדד מסת הגוף או משקל הגוף האידיאלי של הילד.

כל התשובות לכל שאלה קבעו מינון גבוה יותר מהתשובה הנכונה, שהתבססה על חישוב משקל הגוף האידיאלי של הילד, כלומר, בכל המקרים הללו מדובר היה במינון יתר.

בחלק השני של המחקר, רק שלושה מבין 111 רופאי ילדים אזוריים שהשיבו לשאלון אינטרנטי חישבו את מדד מסת הגוף וקבעו אם הילד היה שמן לגילו בעת מתן המרשם לטיפול תרופתי.

מבין אלו, 35% התייחסו באופן פרטני למשקל בחישוב מינוני התרופות בילדים שמנים ו-16% הכירו והבינו את המונחים משקל גוף כולל, משקל גוף אידיאלי, משקל גוף מתוקן ומשקל גוף רזה. עם זאת, רק 9% ידעו כיצד לחשב משקל גוף אידיאלי לפי שיטת McLaren Method.

מהממצאים עולה כי מרבית רופאי הילדים לא בדקו אם הילד שמן בעת חישוב מינוני התרופות. מעטים הכירו את המונחים משקל גוף אידיאלי ורופאי הילדים לא ידעו כיצד לחשב מדד זה, דבר העשוי להוביל לתת-מינון או מינון-יתר בילדים שמנים.

Arch Dis Child 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה