גירוי מוחי עשוי לסייע בהפחתת כמיהה וצריכת מזון (Psychosom Med)

מנתונים חדשים עולה כי rTMS (Repetitive Transcranial Magnetic Stimulation) עשוי לשמש כגירוי העצבי היעיל ביותר להקלה על כמיהה למזון וייתכן כי יביא להפחתת צריכת פחמימות, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש, שפורסם בכתב העת Psychosomatic Medicine.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה לאחר חיפוש במאגרי נתונים אלקטרוניים (PubMed, Scopus, Web of Science, PsychoInfo ו-Embase) ואחר סקירות קודמות להערכת השפעות גירוי עצבי לאזור dlPFC (Dorsolateral Prefrontal Cotrex) על כמיהה למזון (9 מחקרים) ו/או צריכת מזון (7 מחקרים). ניתוח סטטיסטי שימש להערכת היקף ההשפעה של rTMS ו-tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation).

מהנתונים עולה השפעה בהיקף מתון של הגירוי העצבי על כמיהה למזון עם הטרוגניות משמעותית בין המחקרים. למרות שלא זוהו גורמים בעלי השפעה מובהקת סטטיסטית שהשפיעו על התוצאות, השפעת הגירוי על הכמיהה הייתה מובהקת בהערכת תוצאות rTMS אך לא עם tDCS.

החוקרים לא הצליחו לאסוף עדויות מספקות התומכות בקשר סיבתי בין הגירוי העצבי ובין צריכת מזון בניסויים; מחקרים תרפואיטיים הדגימו תוצאות סותרות.

החוקרים כותבים כי גירוי אזור ה-dlPFC משפיע על הכמיהה למוצרי מזון, כאשר ההשפעה הייתה מובהקת סטטיסטית רק בהערכת פרוטוקולי rTMS. ההשפעות על צריכת מזון לא היו עקביות במחקרים שונים, אך ייתכן כי הסיבה לכך הינה שונות מתודולוגית באופן מתן הגירוי והערכת התנהגות האכילה.

Psychosom Med. Published July 16, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה