דיכאון מקטין את הסיכוי להתעברות (American Journal of Obstetrics and Gynecology)

פורסם לראשונה ב-UNIVADIS

לנשים בעלות תסמיני דיכאון משמעותיים יש סיכוי נמוך להיכנס להריון, בעוד שתרופות פסיכוטרופיות אינן פוגעות בפוריות, כך עולה ממחקר חדש.

המידע בספרות הרפואית על הקשר שבין דיכאון, חרדה ופוריות הוא אינו עקבי. בעוד שמחקרי חתך מראים קשר בין דיכאון ו/או חרדה לפוריות, מחקר קוהורט יחיד הראה קשר קטן.

מחקר קוהורט פרוספקטיבי חדש של אוניברסיטת בוסטון, אשר פורסם ב- American Journal of Obstetrics and Gynecology, חיפש דרך להעריך את הקשר בין דיווח עצמי של תסמיני דיכאון, דיווח עצמי של תסמיני דיכאון וחרדה, ושימוש בתרופות פסיכותרופיות, עם כושר הפריון.

המידע נלקח ממחקר Pregnancy Study Online (PRESTO), מחקר קוהורט קדם- התעברותי מבוסס אינטרנט של זוגות המנסים להרות בארה”ב ובקנדה. בתחילת המחקר, נשים מילאו שאלון הכולל מידע דמוגרפי, היסטוריה רפואית מאובחנת של דיכאון וחרדה, דיווח עצמי של תסמיני דיכאון ושימוש בתרופות פסיכוטרופיות. נשים מלאו שאלוני מעקב בכל 8 שבועות עד 12 חודשים, עד שהתעברו, כדי להעריך שינויים במצבי היריון. החוקרים העריכו את שיעור כושר הפוריות ברווח סמך של 95% תוך שימוש במודלים של רגרסיה של הסתברויות יחסיות. במחקר השתתפו 2,146 נשים שניסו להרות עד 6 מחזורים בתחילת המחקר.

תוצאות המחקר הראו שתסמיני דיכאון חמורים, ללא קשר לטיפול, היו קשורים לירידה בכושר הפוריות, בהשוואה לתסמינים נמוכים או ללא תסמינים לדיכאון (fecundability ratio, 0.62; 95% confidence interval, 0.430.91). יחס כושר הפוריות שנקשר לעלייה של 10 יחידות בציון Major Depression Inventory (MDI) היה 0.90 (95% confidence interval, 0.830.97). נשים שדיווחו על תסמינים מתונים של דיכאון ומעולם לא קיבלו תרופות פסיכוטרופיות (fecundability ratio, 0.69; 95% confidence interval, 0.480.99), או אשר טופלו באותו הזמן בתרופות פסיכוטרופיות (fecundability ratio, 0.72; 95% confidence interval, 0.441.20), היו בעלות כושר פוריות נמוך יותר בהשוואה לנשים ללא תסמינים או בעלות תסמינים מתונים, שמעולם לא השתמשו בתרופות פסיכוטרופיות. בקרב נשים שהשתמשו בעבר בתרופות פסיכוטרופיות עלה כושר הפוריות, ללא קשר להצגת תסמינים מתונים או למחסור בתסמינים נוכחים (fecundability ratio, 1.22; 95% confidence interval, 1.061.39), או להצגת תסמינים בינוניים עד קשים (fecundability ratio, 1.18; 95% confidence interval, 0.801.76).

מסקנות המחקר הן שקיים קשר הפוך בין תסמינים לדיכאון וכושר פוריות, ללא תלות בשימוש בתרופות פסיכוטרופיות. שימוש בתרופות פסיכוטרופיות לא הראה פגיעה בכושר הפוריות.

Yael I. Nillni, Amelia K. Wesselink, Jaimie L. Gradus, Elizabeth E. Hatch, Kenneth J. Rothman, Ellen M. Mikkelsen, Lauren A. Wise. Depression, anxiety, and psychotropic medication use and fecundability, American Journal of Obstetrics and Gynecology, 2016; DOI:10.1016/j.ajog.2016.04.022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה