הערכת השפעת צריכת מאכלי ים במהלך ההיריון על התפתחות הילד (Am J Epidemiol)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Epidemiology מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי לצריכת כמות רבה של דגים שמנים במהלך ההיריון השפעה מועילה על ההתפתחות הנוירו-פסיכולוגית של הצאצאים, כולל שיפור בתפקוד קוגניטיבי והגנה מסוימת מפני תכונות מהספקטרום של אוטיזם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צריכת מאכלי ים במהלך ההיריון נחשבת מועילה להתפתחות הנוירו-פסיכולוגית של הילדים, אך אין מחקרי עוקבה גדולים בנושא להערכת צריכת דגים שמנים.

כעת, החוקרים בחנו 1,892 ו-1,589 זוגות אם-ילד בגילאי 14 חודשים ועד חמש שנים, בהתאמה, במחקר מבוסס-אוכלוסיה מספרד. הערכת התפתחות נוירו-פסיכיאטרית התבססה על מדדי Childhood Asperger Syndrome, Bayley Scale ו-McCarthy Scale. הם השלימו תקנון הנתונים למאפיינים סוציו-דמוגרפיים ונתקנון נוסף לריכוז כספית בדם חבל טבורי או ריכוזי חומצות שומן רב-בלתי-רוויות ארוכות שרשרת.

בסיכומו של דבר, צריכת מאכלי ים מעל הסף המומלץ של 340 גרם לשבוע לוותה בעליה בשיפור מדדים נוירו-פסיכולוגים. כאשר החוקרים בחנו את סוגי המאכלים, הם מצאו כי בנוסף לדגים רזים, צריכת דגים שמנים גדולים הייתה קשורה בקשר חיובי; בצאצאים לאימהות בחמישון העליון (מעל 238 גרם לשבוע) תועדה עליה מתוקנת של 2.29 נקודות במדד קוגניטיבי לפי סולם McCarthy. ממצאים דומים תוארו במבחן Childhood Asperger Syndrome Test.

מהנתונים עולה כי צריכת דגים שמנים גדולים במהלך ההיריון עשויה להביא לשיפור ההתפתחות הנוירו-פסיכולוגית של הצאצא, כולל שיפור בתפקוד קוגניטיבי והגנה מסוימת מפני תכונות של הפרעות מהספקטרום של אוטיזם.

Am J Epidemiol. 2016;183(3):169-82

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה