קצב לב ממוצע במהלך היממה עשוי לנבא סיכון למחלות לב וכלי דם בצעירים ללא יתר לחץ דם (Open Heart)

מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Open Heart, עולה כי בצעירים ללא יתר לחץ דם, סוכרת או אירוע מוחי או לבבי קודם, קיים קשר בין קצב הלב האמבולטורי הממוצע במהלך 24 שעות ובין לחץ הדם הסיסטולי ולחץ הדם הדיאסטולי הממוצע במהלך 24 שעות, רמות CRP (C-Reactive Protein) ועמידות לאינסולין.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין קצב לב ממוצע במהלך 24 שעות, גורמי סיכון לטרשת עורקים ויתר לחץ דם בצעירים ללא יתר לחץ דם.

מדגם  המחקר כלל 186 משתתפים בגילאי 18-45 שנים והמחקר נערך במרפאה ראשונית, המטפלת בלמעלה מ-40,000 מטופלים. הניתוח העיקרי של הנתונים בחן את תוצאי לחץ דם ממוצע במהלך 24 שעות (לחץ דם סיסטולי ודיאסטולי) כתוצאים, קצב הלב הממוצע במהלך 24 שעות כגורם המנבא העיקרי, כולל תקנון לגיל, מין, גזע, רגישות/עמידות לאינסולין ותפקוד אנדותל.

מהתוצאות עולה קשר בלתי-תלוי בין קצב הלב ובין לחץ דם סיסטולי ממוצע ולחץ דם דיאסטולי ממוצע במהלך 24 שעות. הנתונים מצביעים על קשר בולט יותר משמעותית עם מדידות לחץ דם אמבולטוריות, בהשוואה למדידות במרפאה. כמו כן, זוהה קשר בין הפרעה בתפקוד אנדותל ובין לחץ דם סיסטולי גבוה יותר וכן זוהה קשר בין רמות Plasminogen-Activator Inhibitor-1 ובין לחץ דם סיסטולי ולחץ דם דיאסטולי ממוצע. עם זאת, לא זוהה קשר בין עמידות לאינסוליו ובין לחץ דם סיסטולי או לחץ דם דיאסטולי ממוצע. עמידות לאינסוליו ורמות CRP זוהו כגורמים מנבאים משמעותיים של קצב הלב.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי  המחקר מעידים כי קצב הלב עשוי לשמש כסמן לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם בצעירים אסימפטומטים, עוד לפני הופעת יתר לחץ דם קליני או מחלות לב וכלי דם.

Open Heart 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה