אנדוקרינולוגיה,סוכרת ומטבוליזם

בעקבות מחקר ה-IMPTOVE-IT ה-ESC מעדכן ההנחיות לטיפול בכולסטרול לאחר אירוע כלילי וממליץ על שימוש ב- ezetimibe (אזטרול) במקרים המתאימים (ESC)

כולסטרול עורק

במסגרת ההנחיות העדכניות של ה-ESC לטיפול באירוע כלילי ללא עליית מקטע ST (ובקיצור NSTE-ACS) בפרק העוסק בטיפול ארוך הטווח של הפחתת רמת ליפידים, מעדכנים המחברים את ההנחיות וממליצים על :

·         שימוש בסטטינים בעצימות גבוהה (כלומר טיפול בסטטינים להפחתת רמות LDL כולסטרול ב-50% לפחות) מוקדם ככל האפשר בכל המטופלים לאחר אשפוז בשל NSTE-ACS , שאין להם התוויות נגד.

·         עצמת הטיפול בסטטינים צריכה לעלות במטופלים המקבלים מינון נמוך או בינוני של סטטינים בעת האירוע, אלא אם כן יש להם היסטוריה של אי סבילות למינונים גבוהים של סטטינים או מאפיינים אחרים אשר עלולים להשפיע על בטיחות הטיפול.

·         בהקשר זה, מזכירים המחברים את מחקר ה-IMPROVE-IT (ר”ת של IMProved Reduction of Outcomes: Vytorin Efficacy International Trial) אשר חילק באופן אקראי 18,114 מטופלים עם אירוע ACS שהתרחש לאחרונה (מהם NSTEMI 47% , STEMI 29% ותעוקה לא יציבה 24%) , ורמות LDL כולסטרול של עד 125 מ”ג/ד”ל , לקבלת שילוב של )ezetimibeאזטרול)  10 מ”ג/סימבסטטין  40 מ”ג או סיבסטטין 40 מ”ג בלבד (עם אפשרות טיטרציה עד סימבסטטין 80 מ”ג במידה וה-LDL כולסטרול היה גבוה מ-79 מ”ג/ד”ל. 

·         המחברים מציינים שלאורך תקופה של 7 שנות מעקב, יעד המחקר המשולב שכלל מוות קרדיווסקולרי, MI , אישפוז בשל תעוקה לא יציבה, רהוסקולריזציה כלילית או שבץ היה נמוך באופן מובהק בקבוצה שקיבלה את הטיפול המשולב שכלל את אזטרול, בהשוואה לקבוצה שקיבלה סטטין בלבד:  32.7% לעומת 34.7% , סיכון יחסי של 0.94 , בטווח בין 0.89-0.99, p=0.016 ) . 

·         המחברים מדגישים כי מחקר ה-IMPROVE- IT היה הראשון עם יכולת להראות באופן מובהק תועלת קלינית צנועה לטיפול להפחתת רמת ליפידים שאינו סטטין, המתווסף לסטטין. כמגבלה למחקר, מציינים המחברים שלא כל המטופלים בקבוצת הבקרה היו על טיפול בעצימות גבוהה של סטטינים.

·         בהתבסס על הממצאים של המחקר, הפחתת רמת LDL כולסטרול נוספת עם טיפול שאינו סטטין צריכה להישקל במטופלים עם LDL כולסטרול מעל 70 מ”ג/ד”ל לאחר NSTE-ACS על אף טיפול מקסימלי נסבל בסטטינים.

·         החוקרים מציינים כי בזמן ניסוח ההנחיות, ההמלצה שלעיל ישימה רק לגבי אזטרול.

להמלצות ה-ESC (עמ’ 38 בהמלצות)

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה