התועלת של שיקום לבבי במבוגרים לאחר אוטם שריר הלב (Am Heart J)

במאמר שפורסם בכתב העת American Heart Journal מדווחים חוקרים על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי בחולים מבוגרים שלקחו חלק במספר מפגשי שיקום לבבי תועד שיפור בשיעורי ההיענות לטיפול תרופתי והפחתה תלוית-מינון בגורמי סיכון למחלות לב וכלי דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ההנחיות ממליצות על שיקום לבבי לאחר אוטם חד של שריר הלב, אך למרות זאת, אין נתונים רבים אודות ההשפעה של שיקום לבבי על שיעורי ההיענות לטיפול תרופתי והתוצאות הקליניות במבוגרים. מספר המפגשים האופטימאלי בתכניות שיקום לב עדיין אינו ידוע.

מדגם המחקר כלל 65 חולים מבוגרים ממאגר ACTION Registry-GWTG (Acute Coronary Treatment Intervention Outcomes Network Registry-Get With the Guidelines) בין ינואר 2007 ועד דצמבר 2010.

11,862 משתתפים לקחו חלק בתכניות שיקום לבבי לאחר אוטם חד של שריר הלב והשתתפו בחציון של 26 מפגשים. בקרב אלו שלקחו חלק ב-26 מפגשים או יותר תועדה שכיחות גבוהה יותר של גברים, עם שכיחות נמוכה יותר של מחחלות רקע ורה-וסקולריזציה קודמת, ושכיחות גבוהה יותר של התייצגות עם אוטם חד של שריר הלב עם עליות מקטע ST, בהשוואה לחולים שלקחו חלק ב-25 מפגשים, או פחות.

בקרב חולים עם כיסוי Part D של ביטוח מדיקייר עליה במספר מפגשי שיקום לבבי לוותה בשיפור שיעורי ההיענות לטיפול תרופתי למניעה שניונית, דוגמת מעכבי P2Y12 וחסמי ביתא. השתתפות בחמישה מפגשים נוספים לוותה בשיעורי תמותה נמוכים יותר (יחס סיכון מתוקן של 0.87) וסיכון כולל מופחת לאירועים לבביים מג’וריים (יחס סיכון מתוקן של 0.69) ותמותה/אשפוז חוזר (יחס סיכון מתוקן של 0.79).

ממצאי המחקר תומכים בהמשך תכניות שיקום לבבי לחולים מבוגרים ומעודדות מאמצים לשיפור שיעורי ההשתתפות בתכניות אלו.

Am Heart J. 2015;170(5):855-864

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה