אגוזים עשויים לשפר איכות תזונה ומצב בריאותי (BMJ Open Diab Res Care)

מנתונים חדשים עולה כי צריכת חופן אגוזים בכל יום עשויה להשפיע לטובה על המצב הבריאותי של מטופלים בסיכון להתפתחות סוכרת, כך מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת BMJ Open Diabetes Research and Care.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אגוזים עשירים בחומצות שומן וחומרי תזונה אחרים, דוגמת חומצה פולית וויטמין E, ולא לוו בעליה במשקל במחקר אעפ”י שמדובר במוצרי מזון עתירי קלוריות.

במסגרת המחקר חולקו באקראי 31 גברים ו-81 נשים בסיכון גבוה לסוכרת, להקפידה על דיאטה מופחתת קלוריות, עם או בלי ייעוץ תזונתי. בתוך קבוצות אלו, מחצית מהמשתתפים חולקו באקראי לתוספת אגוזים לדיאטה למשך שישה חודשים. לאחר שלושה חודשי הפסקה מהניסוי, החוקרים החליפו בין הקבוצות ואגוזים ניתנו למשתתפים בקבוצה שקודם לכן לא צרכה אותם.

גילאי המשתתפים נעו בין 25-75 שנים ובכולם תועדו מספר גורמי סיכון לסוכרת, בהם עודף-משקל, סוכר גבוה בדם, לחץ דם גבוה, רמות כולסטרול גבוהות או עודף שומן מרכזי. לאחר תקנון לגורמים דוגמת גיל, הרגלי פעילות גופנית, צריכת קלואיות וחומצות שומן, החוקרים מצאו קשר בין צריכת אגוזים ובין שיפור איכות התזונה, ללא תלות בייעוץ תזונתי.

כאשר המשתתפים הוסיפו 56 גרם אגוזים (כ-14 אגוזים) לדיאטה היומית שלהם, במשך שישה חודשים, תועד שיפור בתפקוד כלי הדם וירידה ברמות חלקיקי LDL. עם זאת, מחקר זה אינו יכול להוכיח כי אגוזים הובילו לשינויים ברמות LDL או בתפקוד כלי הדם. בעוד שצריכת אגוזים לוותה בשיפור רמות LDL ותפקוד כלי דם בהשוואה למדדים בתחילת המחקר, גם בקבוצת הביקורת (ללא חשיפה לאגוזים) תועד שיפור.

BMJ Open Diab Res Care 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה