חשיבות שיעור הירידה בריכוז חלקיקי LDL עם טיפול תרופתי (מתוך כנס ה-AHA)

מנתונים חדשים ממחקר JUPITER, שהוצגו במהלך כנס  ה-American Heart Association, עולה כי כאשר בוחנים את הטיפול התרופתי לאיזון פרופיל השומנים בדם, יש לתת את הדעת לאחוז הירידה בריכוז חלקיקי LDL, ולא להתמקד רק ברמות LDL האבסולוטיות.

החוקרים מסבירים כי בעוד שהירידה הממוצעת בריכוז חלקיקי LDL עמדה על 50% עם טיפול אינטנסיבי בסטטינים, השונות בין המטופלים הייתה רחבה מאוד, ונעה בין ירידה קטנה מאוד ועד לירידה בהיקף של 85% ומעלה, כאשר אחוז הירידה בריכוז חלקיקי LDL תאם היטב לתועלת הקלינית.

במסגרת המחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, 17,082 גברים ונשים בריאים חולקו באקראי לטיפול ב-Rosuvastatin (קרסטור) במינון 20 מ”ג או פלסבו, והיו במעקב למשך עד חמש שנים. במסגרת ניתוח הנתונים הנוכחי, החוקרים העריכו את השונות בין המטופלים בריכוז חלקיקי LDL בתגובה לטיפול התרופתי ובחנו את ההשפעה של הפחתת ריכוז החלקיקי בהיקף של 50% ומעלה על הסיכון להתפתחות אירוע ראשון של אוטם שריר הלב, אירוע מוחי או תמותה קרדיווסקולארית.

מהתוצאות עלה קשר ישיר בין היקף הירידה בריכוז LDL ובין הסיכון לאירועים קרדיווסקולאריים במהלך המעקב.

שונות נרחבת דומה בין המטופלים בתגובה לטיפול בסטטינים וקשר דומה בין אחוז הירידה ובין התוצאות הקליניות תוארו בניתוחים שהתמקדו בריכוז חלקיקים שאינם HDL ובריכוז apoB. ההשפעות הללו עדיין נותרו לאחר תקנון למאפיינים שונים הקשורים עם תגובה משמעותית יותר של פרופיל השומנים לטיפול בסטטינים.

מתוך כנס ה-AHA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה