חשיבות סטטינים במניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם בנשים (Am J Lifestyle Med.)

במאמר שפורסם בכתב העת American Journal of Lifestyle Medicine מדווחים חוקרים על נתונים חדשים מסקירה שיטתית ומטה-אנליזה, התומכים במתן טיפול בסטטינים למניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם בנשים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם.העדר מובהקות סטטיסטית שתוארה במחקרים אקראיים-מבוקרים ומטה-אנליזות קודמות נובעת ממספר הנשים הקטן שלקחו חלק באותם מחקרים ומהסיכון הנמוך למחלות לב וכלי דם באותן אוכלוסיות.

החוקרים ביקשו להשלים סקירה שיטתית של מחקרים אקראיים ומבוקרים ומטה-אנליזה להערכת היעילות, הסבילות והבטיחות של סטטינים במניעת מחלות לב וכלי דם בנשים ללא מחלות לב וכלי דם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מטה-אנליזות בחנו את התועלת של סטטינים במניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם, כולל נשים. סקירה זו מהווה עדכון של נתונים קודמים, עם שילוב תוצאות מחקרים שפורסמו לאחרונה בנוגע לסטטינים כמניעה ראשונית של מחלות לב וכלי דם בנשים וכן את החשש שהובע לאחרונה בנוגע לקשר בין טיפול בסטטינים והסיכון להופעת סוכרת.

החוקרים השלימו חיפוש במאגרי PubMed אחר מטה-אנליזות ומחקרים להערכת הטיפול במסגרת מניעה ראשונית. החיפוש הוגבל לפרסומים בשפה האנגלית, שפורסמו עד אוקטובר 2012. מהתוצאות עלה כי סטטינים הובילו למגמה של ירידה בתמותה ותחלואה קרדיווסקולארית בנשים. לא תועדה עליה משמעותית בסיכון לאירועים חריגים. אל מול העליה הקלה בהיארעות סוכרת מציינים החוקרים את התועלת הקרדיווסקולארית הגדולה יותר של הטיפול בסטטינים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בנשים בסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם צפויה תועלת לטיפול בסטטינים במסגרת מניעה ראשונית של מחלות אלו.

Am J Lifestyle Med. 2015;9(2):114-129

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה