עדויות נוספות קושרות בין השמנה אימהית ובין פסיכוזה בצאצא (מתוך כנס ה-ICOSR)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס ה-16 מטעם ה-ICOSR (International Congress on Schizophrenia Research) עולה כי בילדים מבוגרים לאימהות שסבלו מהשמנת-יתר לפני ההיריון קיים סיכון מוגבר משמעותית לפסיכוזה.

החוקרים מוסיפים כי מדובר במחקר הגדול הרביעי מסוגו שהדגים קשר חיובי בין השמנה אימהית לפהי ההיריון ובין הופעת פסיכוזה בצאצאים.

במסגרת המחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הנתונים ממחקר מבוסס-אוכלוסיה גדול שבחן גורמים שכללו את מדד מסת הגוף האימהי. הם אספו מידע אודות 2,303 צאצאים לאימהות בגיל ממוצע של 19.9 שנים ובחנו הופעת פסיכוזה.

לאחר תקנון למשתנים שונים, כולל גיל האם, רמת השכלה והכנסה, כמו גם מין הילד, גיל וסיבוכים מיילדותיים, החוקרים זיהו קשר מובהק סטטיסטית בין נוכחות עודף-משקל או השמנת-יתר לפני ההיריון ובין דיווח על מחשבות שווא בצאצא בגיל 21 שנים (יחס סיכויים מתוקן של 1.54).

הקשר בין הרבעון העליון של מדדי PDI (Peters Delusional Inventory) בהשוואה לרבעון התחתון היה מובהק סטטיסטית גם כן (יחס סיכויים מתוקן של 1.40) וזוהתה מגמה לצאצאים שדיווחו על הזיות (יחס סיכויים מתוקן של 1.42).

אעפ”י שהגורם הקושר בין השמנה אימהית לפני היריון ובין התפתחות פסיכוזה בצאצא אינו ברור, הממצאים מדגישים את ההשפעה השלילית של השמנת-יתר על הדורות הבאים.

מתוך כנס ה-ICOSR

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה