תוצאות מבטיחות לאקופונקטורה בטיפול בגלי חום בנשים לאחר מנופאוזה (Menopause)

אקופונקטורה הינה טיפול יעיל בנשים הסובלות מגלי חום לאחר מנופאוזה טבעית, כך עולה מתוצאות סקירה חדשה של מחקרים אקראיים ומבוקרים, שהדגימה ירידה בתדירות וחומרת גלי חום, לצד שיפור איכות החיים, בעקבות הטיפול. ההשפעה החיובית של אקופונקטורה נותרה למשך לפחות שלושה חודשים.

החוקרים בחנו את הנתונים מ-12 מחקרים עם 869 משתתפים, כאשר במחקר אחד נערכה השוואה בין אקופונקטורה ובין טיפול הורמונאלי לאחר מנופאוזה. מספר מחקרים שנכללו בסקירה לא ערכו ניתוח נתונים לפי כוונה לטפל, והחוקרים מציינים כי המסקנות שלהם עשויות להעריך ביתר את ההשפעה המועילה של אקופונקטורה בנשים לאחר מנופאוזה.

מרבית המחקרים בחרו בנקודות אקופונקטורה על-בסיס הניסיון הקודם של המטפלים או פרוטוקולים שפורסמו לטיפול בגלי חום. בסקירה שלהם החוקרים לא הצליחו לזהות כל עדות להשפעה של מינון הטיפול, מספר המחזורים, או משך מחזורי הטיפול על תדירות גלי חום. בנוסף, מהמחקרים עלה כי טיפול דמה היה דומה ביעילות לאקופונקטורה אמיתית בהפחתת תדירות גלי חום.

מהמחקרים שפורסמו בספרות עולה השפעה לא-עקבית של אקופונקטורה על בעיות שינה, הפרעות במצב הרוח ובעיות בתפקוד המיני, ולכן קשה לתעד תועלת ברורה של הטיפול על תסמינים אלו.

למרות שההשפעה המועילה של אקופונקטורה על איכות החיים בנשים לאחר מנופאוזה נבחנה במטה-אנליזה קודמת, הסקירה הנוכחית שונה מאחר והחוקרים בחנו בנפרד את ההשפעות של אקופונקטורה על איכות החיים ספציפית למנופאוזה בשלושה תחומים. מהממצאים עולה כי אקופונקטורה הביאה לשיפור משמעותי באיכות החיים מבחינת תסמינים וזומוטוריים, אך ללא השפעה על תסמינים פסיכיאטריים, תפקוד גופני או מיני, בעוד שסקירה קודמת לא הדגימה שיפור משמעותי באיכות החיים הכוללת בנשים לאחר-מנופאוזה לאחר אקופונקטורה.

Menopause. Published online July 14, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה