טיפול במעכבי PDE4 עשוי לסייע בהפחתת משקל בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (מתוך כנס ICE/ENDO)

הוספת טיפול ב-Roflumilast לטיפול במטפורמין עשוי לסייע לנשים שמנות עם תסמונת שחלות פוליציסטיות לרדת במשקל ולהביא לשיפור במדדים מטבוליים, כך טוענים חוקרים בעקבות ממצאי מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-ICE/ENDO וצפויים להתפרסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

החוקרים ערכו מחקר פרוספקטיבי, אקראי, בתווית-פתוחה, להערכת טיפול משולב וזיהו ירידה גדולה משמעותית במשקל הגוף, בהשוואה לנשים שטופךלו במטפורמין בלבד.

מדגם המחקר כלל 36 נשים, בגיל ממוצע של 34 שנים, עם מדד מסת גוף ממוצע של 36.4 ק”ג למטר בריבוע. כל הנשים קיבלו טיפול קודם במטפורמין, וחולקו באקראי להמשך טיפול במטפורמין במינון 1,000 מ”ג, פעמיים ביום בלבד, או שילוב עם Roflumilast במינון 500 מיקרוגרם, פעם ביום.

התוצא העיקרי היה שינוי במדדים אנתרופומטריים של השמנת-יתר, עם תוצאים משניים של שינויים הורמונאלים ומטבוליים.

31 נשים השלימו את המחקר, 16 מהנשים בקבוצת הטיפול במטפורמין ו-15 נשים בקבוצת הטיפול המשולב.

עם טיפול משולב נרשמה ירידה גדולה יותר במשקל הגוף בממוצע 4.2 קילוגרמים בעוד שטיפול במטפורמין בלבד לווה בעליה ממוצעת של 0.9 קילוגרמים (P<0.001).

הטיפול המשולב הביא גם לירידה גדולה יותר במדד מסת הגוף, עם ירידה של 1.6 קילוגרם למטר בריבוע, בהשוואה לעליה של 0.9 ק”ג למטר בריבוע עם טיפול במטפורמין בלבד (P=0.001).

בנשים בקבוצת הטיפול המשולב נרשמה גם ירידה ברקמת VAT (Visceral Adipose Tissue), בעוד שעם טיפול במטפורמין נרשמה עליה ברקמה זו.

החוקרים מציינים עוד ירידה ברמות Androstenedione, טסטוסטרון חופשי ובמדדי HOMA-IR, לצד עליה משמעותית ברמות SHBG (Sex Hormone Binding Globulin) באלו שטופלו במטפורמין ו-Roflumilast.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שילוב Roflumilast עם מטפורמין עשוי לסייע בהפחתת משקל הגוף בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות וקוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת הטיפול במעכבי PDE4 לא רק בנשים אלו אלא גם בהפרעות מטבוליות אחרות הקשורות עם השמנת-יתר.

מתוך כנס ICE/ENDO

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה