תכנית ירידה במשקל עדיפה על דיאטה רגילה לחולי סוכרת (Diabetes Care)

תכנית דיאטה מסחרית הכוללת מוצרי מזון ארוזים מראש, תפריטים מוגדרים וגישה ליועצים, הביאה לירידה גדולה יותר במשקל הגוף של חולים עם סוכרת מסוג 2, בהשוואה לדיאטה סטנדרטית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש. יתרה מזאת, בחולים שהחלו בתכנית הדיאטה המסחרית איזון רמות הסוכר בדם היה טוב יותר לאחר שנה אחת.

תכנית Jenny Craig הינה תכנית התזונה ששימשה במחקר הנוכחי, והיא הייתה אחראית למימון ולייעוץ לחוקרים במהלך המחקר. החברה לא לקחה כל חלק באיסוף הנתונים, ניתוח ופרסום הנתונים בכתב העת Diabetes Care.

במחקר קודם נמצא כי דיאטת Jenny Craig סייעה לחולים לרדת כ-8% ממשקל גופם לאחר שנתיים. עם זאת, התכנית לא נבחנה בחולים עם סוכרת מסוג 2.

כעת גייסו החוקרים למחקר 227 מבוגרים בעלי עודף-משקל והשמנת-יתר עם סוכרת מסוג 2, שחולקו באקראי לאחת משלוש קבוצות. קבוצה אחת כללה 76 חולים שקיבלו טיפול סטנדרטי, שכלל שני מפגשי ייעוץ לירידה במשקל ובדיקות חודשיות. קבוצה שנייה כללה 74 חולים, שהקפידו על דיאטה דלת-שומן לפי תכנית Jenny Craig, וקבוצה שלישית כללה 77 חולים שהקפידו על דיאטה דלת-פחמימות לפי תכנית Jenny Craig.

חולים בקבוצת דיאטה מסחרית קיבלו ארוחות ארוזות, תפריט מוגדר ומפגשי ייעוץ אישיים תדירים, כולם ניתנו ללא עלות ע”י Jenny Craig. בנוסף, הומלץ להם להגביר את הפעילות הגופנית.

לאחר שנה אחת, 38% מהמשתתפים בקבוצת הדיאטה המסחרית איבדו כ-10% ממשקל גופם ההתחלתי, זאת בהשוואה ל-9% מאלו תחת הטיפול הסטנדרטי. בנוסף, 72% מהמשתתפים בדיאטה המסחרית שנדרשו לאינסולין לפני ארוחות בתחילת המחקר, הפסיקו את הטיפול באינסולין או הפחיתו את המינון הקובע. זאת בהשוואה ל-8% מהמשתתפים בקבוצת הטיפול הסטנדרטי.

באשר להבדלים בין שתי קבוצות המשתתפים שהקפידו על הדיאטה המסחרית, החוקרים מצאו כי באלו שהקפידו על דיאטה דלת-פחמימות איזון רמות הסוכר בדם היה טוב יותר במהלך שלושת החודשים האחרונים של המחקר, בהשוואה למשתתפים שהקפידו על דיאטה דלת-שומן.

החוקרים טוענים כי אין מרכיב אחד בדיאטת Jenny Craig שהוביל לתוצאות העדיפות, וייתכן כי מדובר בשילוב גורמים, כולל מבנה ותמיכה חברתית.

Diabetes Care 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה