תרופות אנטי-פסיכוטיות והסיכון לסוכרת מסוג 2 בילדים וצעירים (JAMA Psychiatry)

בכתב העת JAMA Psychiatry פורסמו תוצאות מחקר חדש שהדגימו סיכון מוגבר להתפתחות סוכרת מסוג 2 עם טיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות בילדים וצעירים, כאשר הסיכון עלה עם המינון המצטבר.

לדברי החוקרים, העליה בשיעור מתן מרשמים לטיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות בילדים הובילה לחשש מפני הסיכון לסוכרת מסוג 2. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להשוות את הסיכון לסוכרת מסוג 2 בילדים וצעירים בגילאי 6-24 שנים, שהחלו לאחרונה בתרופות אנטי-פסיכוטיות, בהשוואה לביקורות תואמות שהחלו לאחרונה בתרופות פסיכוטרופיות אחרות.

החוקרים ערכו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי, שכלל כ-28,000 חולים שהחלו לאחרונה בטיפול בתרופות אנטי-פסיכוטיות וכ-14,000 ביקורות תואמות. הם לא כללו במחקר חולים עם אבחנה קודמת של סוכרת, סכיזופרניה, או הפרעות אחרות בהן תרופות אנטי-פסיכוטיות הן אפשרות הטיפול היחידה המוכרת כיום. התוצא העיקרי היה שיעורי אבחנה חדשה של סוכרת.

בחולים שטופלו בתרופות אנטי-פסיכוטיות נרשמה עליה של פי שלוש בסיכון לסוכרת מסוג 2, שזוהתה במהלך שנת המעקב הראשונה (יחס סיכון של 2.49). הסיכון עלה עם המינון המצטבר במהלך המעקב, עם יחס סיכון של 2.13, 3.42 ו-5.43, עם מינונים מצטברים של למעלה מ-5 גרם, 5-99 גרם ו-100 גרם ומעלה, בהתאמה. הסיכון נותר מוגבר למשך עד שנה לאחר הפסקת הטיפול האנטי-פסיכוטי (יחס סיכון של 2.57).

כאשר החוקרים התמקדו בילדים בגילאי 6-17 שנים, בקרב מטופלים בתרופות אנטי-פסיכוטיות נרשמה עליה של למעלה מפי שלוש בסיכון לסוכרת מסוג 2 (יחס סיכון של 3.14), והסיכון עלה משמעותית עם עליה במינון המצטבר (p<0.03). הסיכון היה גבוה יותר כאשר החוקרים התמקדו בתרופות אנטי-פסיכוטיות אטיפיות (יחס סיכון של 2.89) או ב-Risperidone (יחס סיכון של 2.20).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר להתפתחות סוכרת מסוג 2 בילדים וצעירים, המטופלים בתרופות אנטי-פסיכוטיות.

JAMA Psychiatry. 2013

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה