הצהרת קונצנזוס לאלגוריתם הטיפול החדש בסוכרת סוג 2 מטעם ה-AACE (מדסקייפ)

הצהרת הקונצנזוס מטעם האגודה האמריקאית של האנדוקרינולוגים הקליניים (AACE) לגבי אלגוריתם הטיפול החדש בסוכרת סוג 2, פורסמה בשבוע שעבר והיא זמינה כעת באתר האגודה.

בכתבה במדסקייפ דווח כי מדובר בכלי ניהול מהראשונים המשלבים ניהול גורמי סיכון הקשורים להשמנה, פרה-סוכרת, וכן ג”ס קרדיווסקולריים לטיפול בחולים עם סוכרת סוג 2. המסמך המלא מתייחס למספר אספקטים שונים של ניהול סוכרת ופרה-סוכרת, למשל ניהול המחלה אצל אנשים הסובלים מהשמנה או מעודף משקל, כש- BMI משמש רק כאחד מגורמים רבים המשוקללים באלגוריתם לעומת האלגוריתם הקודם, שהתבסס בעיקרו על ה-BMI. בנוסף כולל המסמך אלגוריתם פרה-סוכרת, מטרות מוגדרות של שליטה גליקמית, אלגוריתם של שליטה גליקמית להוספה או חיזוק האינסולין, אלגוריתם המתבסס על גורמי סיכון קרדיווסקולריים , פרופיל של תרופות לטיפול בסוכרת, וכן מדריך לעקרונות הטיפול בסוכרת סוג 2.

במדסקייפ דווח גם כי מסמך הקונצנזוס נחשף לביקורת בחודש שעבר כאשר בכתבה בניו יורק טיימס פורסם כי לתעשית התרופות היתה עשויה להיות השפעה מסוימת על בחירת הטיפולים המומלצים על ידי אלגוריתם הטיפול של AACE. בכתבה בני”ט  נכתב כי האלגוריתם ממליץ באותו האופן ואף יותר על תרופות יקרות יותר, מסוכנות יותר ושנעשו בהן פחות ניסויים , בהשוואה לתרופות גנריות זולות יותר ומוכרות ומנוסות יותר. בתגובה פרסמה האגודה הצהרה שהדגישה כי לא היה מימון ישיר של חברות התרופות בפיתוח של אלגוריתם הטיפול וכי הרופאים שפיתחו את האלגוריתם לא קיבלו כל פיצוי.

לכתבה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה