ההשפעה של טיפול ב-Liraglutide על מדדי הגוף בחולים עם סוכרת מסוג 2 (Intern Med)

בכתב העת Internal Medicine מתפרסמות תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי מעבר להשפעות Liraglutide על רמות הסוכר בדם, הטיפול התרופתי מעודד ירידה במשקל, בפרט הפחתת שומן תת-עורי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של טיפול בן שישה חודשים ב- Liraglutide על משקל הגוף, שומן תת-עורי וויסארלי וסמנים נלווים בחולים יפנים עם סוכרת מסוג 2.

מדגם המחקר כלל 59 חולים עם סוכרת מסוג 2, שטופלו ב- Liraglutide (0.3 מ”ג ליום למשך שבוע ויותר, או יותר ולאחר מכן 0.8 מ”ג ליום למשך שבוע ויותר, עם העלאה הדרגתית של המינון ל-0.9 מ”ג ליום) למשך שישה חודשים. החוקרים עקבו אחר השינוי במשקל הגוף, מדדי מסת גוף, ערכי HbA1c, רמות סוכר בדם בצום, אזורי שומן ויסארלי ותת-עורי, בדיקות CT של הכבד והכליה וסמנים נלווים של פרו-אינסולין, אדיפונקטין ו-Pentraxin (PTX3).

המחקר כלל חולה אחד שלא קיבל טיפול קודם, עשרה חולים שעברו מטיפול פומי בתרופות לסוכרת ו-35 חולים שעברו מטיפול באינסולין. שישה חודשים לאחר הטיפול, ערכי הסוכר בדם לפני ארוחות היו גבוהים יותר (148.8 מ”ג לד”ל) בהשוואה לערכי הבסיס (130.8 מ”ג לד”ל, p<0.05); עם זאת, משקל הגוף, מדדי מסת הגוף והיקף המותניים היו נמוכים יותר, והיחס כבד/כליה בבדיקת CT השתפר משמעותית מ-1.64 בתחילת המחקר ל-1.78.

מניתוח הנתונים אודות חולים שלא קיבלו טיפול קודם עם תרופות להפחתת עמידות לאינסולין עלה כי לאחר שישה חודשי טיפול ב- Liraglutide חלה ירידה משמעותית באזורי שומן תת-עורי, אך לא שומן ויסארלי, עם ירידה משמעותית ברמות אדיפונקטין ועליה משמעותית ברמות PTX3.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הירידה במשקל הגוף ובסך השומן בגוף עם הטיפול ב- Liraglutide צפוי להביא לתועלת כאשר התרופה ניתנת בשילוב עם תרופות פומיות לטיפול בסוכרת ואינסולין.

Intern Med. 2013;52(10):1029-34

לידיעה ב-Pubmed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה