הנחיות חדשות לטיפול בהיפרגליקמיה בחולים מאושפזים (Am J Med Qual)

איגוד ה-ACP (American College of Physicians) עדכן את יעדי רמות הסוכר בדם בחולים מאושפזים, עם ערכי מטרה של 140-200 מ”ג לד”ל, במקום ניסיון להביא לערכי סוכר תקינים (80-110 מ”ג לד”ל). החשיבות העיקרית הינה בטיפול בחולים המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ, כאשר לפי העדכון, באוכלוסיה זו לא מומלץ טיפול אינטנסיבי באינסולין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היפרגליקמיה הינה ממצא נפוץ מאוד בבתי חולים, בין אם מדובר במחלקות פנימיות או כירורגיות, גם בחולים ללא סוכרת ברקע. היפרגליקמיה מלווה בעליה בשיעורי התחלואה והתמותה; היא עשויה להוביל לפגיעה בתגובה החיסונית, עיכוב ריפוי פצע ועליה באירועים קרדיווסקולאריים.

עם זאת, במידה והחולה מפתח היפוגליקמיה חמורה ייתכנו סיבוכים חמורים, עם עליה בשיעורי התמותה ובמשך האשפוז. לכן, בשורה התחתונה, קשה להגיע לאיזון הדוק של רמות הסוכר בדם.

כיום, רופאים רבים נוהגים לנסות להשיג רמות סוכר תקינות בדם של 80-110 מ”ג לד”ל בחולים המאושפזים ביחידות טיפול נמרץ, ולשם כך הם מתבססים על טיפול אינטנסיבי באינסולין. אך העדויות באשר לתועלת בגישה זו הן סותרות. מחוץ ליחידות טיפול נמרץ, היעדים משתנים יותר, בטווח שבין ערכי סוכר תקינים ועד פחות מ-200 מ”ג לד”ל.

כעת, מומחי ה-ACP סקרו את הספרות וקבעו כי אין עדויות התומכות בתועלת כלשהי על שיעורי התמותה בטווח הקצר (28 ימים) בעקבות יעד ערכי סוכר בטווח 80-110 מ”ג לד”ל, בניגוד ליעד של 140-200 מ”ג לד”ל. כמו כן, מהעדויות עולה כי יעד נמוך מ-140 מ”ג לד”ל מלווה בסיכון גדול יותר לנזק,  כמו גם טיפול אינטנסיבי באינסולין.

ההנחיות לטיפול בהיפרגליקמיה בחולים מאושפזים ממליצות להימנע מטיפול אגרסיבי, כולל טיפול אינטנסיבי באינסולין. ובכל מקרה, מומלץ לעקוב אחר החולים. המומחים מדגישים כי ההנחיות החדשות מיועדות לכלל הרופאים.

Am J Med Qual.Published online May 23, 2013.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה