הערכת היקף הפעילות הגופנית וצפיה בטלוויזיה בילדים בגילאי בית ספר יסודי בארצות הברית (JAMA Pediatr.)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics עולה כי פחות מ-40% מהילדים עונים על ההמלצות לביצוע פעילות גופנית והגבלת הצפייה בטלוויזיה. בנוסף, נראה כי השכיחות של אורח חיים סדנטרי הייתה גבוהה יותר בילדים גדולים יותר.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לתאר את שיעור הילדים שענו על ההמלצות לפעילות גופנית וזמן מסך ולבחון הבדלים דמוגרפיים. ההמלצות לילדים בגילאי בית-ספר כוללות פעילות גופנית בינונית עד מאומצת במשך 60 דקות ביום, וצפייה בטלוויזיה במשך עד שעתיים ביממה.

החוקרים אספו את הנתונים מסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey), מדגם מייצג של אוכלוסיית ארצות הברית. הסקירה כללה 1218 ילדים בגילאי 6-11 שנים, כאשר ההורים דיווחו על ההיענות להמלצות לפעילות גופנית וצפייה בטלוויזיה.

מהתוצאות עולה כי 70% מכלל הילדים ענו על ההמלצות לפעילות גופנית, 54% ענו על ההגבלות לצפייה בטלוויזיה. למרות שבהיספאנים תועדה שכיחות נמוכה יותר של ילדים שענו על ההמלצות לפעילות גופנית (יחס סיכויים מתוקן של 0.60), באוכלוסיה זו שיעור הילדים שעמדו בהגבלת הצפייה בטלוויזיה היה גבוה יותר, בהשוואה ללבנים לא-היספאנים (יחס סיכויים מתוקן של 1.69). רק 38% מהילדים ענו על שתי ההמלצות בו-זמנית.

גיל המשתתפים (9-11 שנים לעומת 6-8 שנים, יחס סיכויים של 0.57) והשמנת-יתר (יחס סיכויים מתוקן של 0.53) היו קשורים בקשר הפוך עם היענות לשתי ההמלצות האמורות.

החוקרים כותבים כי הגבלת זמני הצפייה בטלוויזיה אינם מעידים בהכרח על פעילות גופנית בהיקף נרחב.

JAMA Pediatr. 2013;():1-7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה