חולים רבים לאחר התקפי לב אינם מקפידים על הטיפול התרופתי שלהם (J Am Geriatrics Soc)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Geriatric Society עולה כי לעיתים קרובות, חולים מבוגרים לאחר אוטם לבבי אינם נוטלים את הטיפול התרופתי שהומלץ להם. מהנתונים עולה לדוגמא, כי קשישים מילאו אחר המרשמים לטיפול בקלופידוגרל בפחות ממחצית מהמקרים. כמו כן, ככל שההיענות לטיפול הייתה נמוכה יותר, כך הסיכוי לבעיות רפואיות ותמותה מוקדמת היה גבוה יותר.

לדברי החוקרים, מאחר וידוע כי לתרופות חשיבות רבה, לא מפתיע לגלות כי בחולים שאינם נוטלים את הטיפול התרופתי מסיבות שונות, לא תועדה תועלת דומה.

החוקרים מדווחים כי בתוך חודש מהשחרור מבית החולים, 59% מהחולים מילאו אחר מרשם לטיפול במעכבי ACE או ARB; 51% מילאו מרשם לטיפול בחסמי ביתא; 54% מילאו אחר מרשם לטיפול בסטטינים ו-46% הקפידו על הטיפול בקלופידוגרל.

במהלך השנה וחצי הראשונות לאחר אוטם לבבי, שיעורי ההיענות לטיפול תרופתי נעו בין 37-50%.

בחולים שמילאו אחר המרשמים לטיפול תרופתי, למעט מרשמים לטיפול בחסמי ביתא, תועדה שכיחות נמוכה יותר של תמותה מוקדמת או אירועים מוחיים, אי-ספיקת לב או אוטם לבבי נוסף.

לדוגמא, בחולים שמילאו אחר כמעט כל המרשמים לטיפול תרופתי בסטטינים נרשמה ירידה של 29% בסיכון לתמותה מוקדמת, או סיבוך רפואי חמור אחר, בהשוואה לאלו שנטלו את התרופות לעיתים רחוקות.

החוקרים מודים כי אינם יודעים להסביר מדוע חולים אינם מקפידים תמיד על הטיפול התרופתי שלהם. בחלק מהמקרים, ייתכן וההוראות אינן ברורות או שלחולים אין ביטוח רפואי. במקרים אחרים, ייתכן כי החולים סבלו מתופעות לוואי של הטיפול התרופתי.

החוקרים ממליצים לערוך מחקרים נוספים בנושא, במטרה לסייע לחולים להמשיך בטיפול התרופתי המומלץ. לדבריהם, רופאים עושים עבודה טובה בסיוע לחולים לשרוד התקף לב, אך עבודתם פחות טובה במעקב אחר החולים בהמשך.

J Am Geriatrics Soc 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה