קפה מגן מפני אי-ספיקת לב (Circ Heart Fail)

מחקר נוסף תומך בהשפעה המגנה של צריכת קפה על הלב, לפחות כאשר מדובר בצריכה מתונה. מטה-אנליזה של מחקרים פרוספקטיביים, שכללו בעיקר משתתפים ללא היסטוריה של אוטם לבבי, הדגימה עקומה בצורת J בכל הנוגע להיארעות אי-ספיקת לב ביחס לצריכת קפה. הסיכון הנמוך ביותר תועד עם צריכה יומית של ארבע כוסות קפה בסגנון סקנדינבי, או שתי כוסות קפה לפי הסטנדרטים בארצות הברית. ממצאי הסקירה פורסמו בכתב העת Circulation: Heart Failure.

לדברי החוקרים, ההגנה נעלמה בהדרגה עם צריכת חמש כוסות קפה, או יותר, בכל יום. עם צריכת 10 כוסות קפה אירופאיות, או יותר, הודגם נזק אפשרי.

לאור הממצאים, יש לשקול מחדש את ההנחיות למניעת אי-ספיקת לב לפיהן צריכת קפה מעלה את הסיכון לאי-ספיקת לב. המלצות אלו התבססו על העדויות הטובות ביותר שהיו זמינות באותה עת, אך לא לקחו בחשבון הבדלים אחרים בין אלו ששתו קפה ואלו שלא נהגו לשתות קפה.

ממצאי הסקירה עולים בקנה אחד עם עדויות אחרון לפיהן צריכת קפה מלווה בסיכון מופחת לסוכרת, אירועים מוחיים ומחלות אחרות.

הממצאים מחמישה מחקרים התבססו בעיקר על משתתפים ללא היסטוריה של מחלות לב וכלי דם או יתר לחץ דם, והירידה היחסית בסיכון עם צריכת קפה לא הייתה קשורה למין הנבדק או להיסטוריה או אוטם לבבי או סוכרת.

החוקרים מציינים כי ההשפעה המגנה של קפה על הלב היא ככל הנראה השפעה עקיפה. הם מזכירים כי קפה עשוי להפחית את הסיכון לסוכרת, ומאחר שמדובר בגורם סיכון משמעותי לאי-ספיקת לב, ייתכן כי בעקבות זה קפה מפחית את הסיכון לאי-ספיקת לב.

Circ Heart Fail 2012

לידיעה ב-Heart

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה