צריכת אלכוהול מתונה לאחר אוטם שריר הלב קשורה לסיכון מופחת לתמותה (EHJ)/מאת פרופ’ שכטר עורך קרדיולוגיה

מחקר מהקבוצה של מרכז רפואי Brigham and Women’s Hospital בבוסטון שפורסם ב –EHJ מצביע ששתית כמות בינונית של אלכוהול (עד 2 משקאות ליום) היתה קשורה בהפחתה של תמותה כוללת ותמותה ממחלות קרדיווסקולריות, אולם הקשר הוא בצורת U עם חוסר יעילות ואפילו נזק בשתיית כמויות גדולות יותר של אלכוהול ביום.

צריכת אלכוהול גבוהה עלולה להעלות את לחץ הדם, לדכא מקטע פליטה של החדר השמאלי (LVEF) , ולדכא פיברינוליזיס של כלי דם בגוף.

חולים אחרי אוטם שריר הלב נמצאים בסיכון לאוטם חוזר או מוות פתאומי. מחקרים קודמים הצביעו על תוצאות שונות וסותרות לגבי צריכת אלכוהול במידה בינונית לאחר אוטם שריר הלב.

 המחקר מתבסס על מעקב של 1818 גברים לאחר אוטם שריר הלב מתוך קבוצת המחקר של Health Professionals Follow-up Study (HPFS).

המעקב אחר צריכת המשקאות האלכוהולים בוצע מתוך שאלונים לגבי צריכת המזון עוד טרם האוטם הראשון. לאחר תקנון למשקל גוף, פעילות גופנית, גורמי סיכון כסכרת, עישון, יל”ד, שימוש בתרופות להורדת שומנים, אספירין ונוכחות של אי ספיקת לב. 

 נמצא ששתית עד 2 כוסות ביום קשור בירידה משמעותית בתמותה הכוללת ובתמותה ממחלות קרדיווסקולריות. באלה שצרכו 10 גר’-29.9 גר’ אלכוהול ליום, היתה ירידה של תמותה קרדיווסקולרית של 42%. באלה שצרכו יותר מ 30 גר’ ליום (יותר מ 2 משקאות ליום), הירידה בתמותה הכוללת ובמחלות קרדיווסקולריות לא הגיעו למובהקות סטטיסטית.

Pai JK, Mukamal KJ, Rimm EB. Long-term alcohol consumption in relation to all-cause and cardiovascular mortality among survivors of myocardial infarction: the Health Professionals Follow-up Study. Eur Heart J 2012; DOI:10.1093/eurheart/ehs047.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה