אנדוקרינולוגיה,סוכרת ומטבוליזם

פרופיל הבטיחות והיעילות של טיפול משולב ב-Niacin/Laropiprant עם סימבסטטין בהשוואה לאטורבסטטין בחולים עם היפרליפידמיה מעורבת (Int J Cardiol)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי שילוב Extended-Release Niacin / Laropiprant (ובקצרה, ERN/LRPT) עם סימבסטטין נמצא עדיף על טיפול מונותרפי באטורבסטטין (ליפיטור) מבחינת ההשפעה על פרופיל השומנים בדם בחולים עם היפרליפידמיה מעורבת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עם שילוב ERN/LRPT חלה הקלה בהסמקה תוך שימור ההשפעות של ניאצין על פרופיל השומנים בדם. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את היעילות והבטיחות של שילוב ERN/LRPT עם סימבסטטין, אל מול טיפול באטורבסטטין בלבד בחולים עם היפרליפידמיה מעורבת.

לאחר ארבעה שבועות טיפול בפלסבו, 2340 משתתפים (ערכי LDL בטווח 130-190 מ”ג לד”ל, ערכי טריגליצרידים בטווח 150-500 מ”ג לד”ל וערכי LDL גבוהים מהערכים המומלצים בהתאם לסיכון לפי NCEP-ATP III) חולקו באקראי לאחת משש קבוצות טיפול ERN במינון 1 גרם עם LRPT במינון 20 מ”ג וסימבסטטין במינון 10 או 20 מ”ג, או לטיפול באטורבסטטין במינון 10, 20, 40, או 80 מ”ג, פעם ביום.

לאחר 12 שבועות, שילוב ERN/LRPT עם סימבסטטין נמצא עדיף על טיפול באטורבסטטין בהפחתת יחס LDL/HDL (יעד הסיום העיקרי) בכל השוואה שהוגדרה מראש: ERN/LRPT עם סימבסטטין במינון 20 מ”ג לעומת אטורבסטטין במינון 10 מ”ג (13.2%-, p<0.001); ERN/LRPT עם סימבסטטין במינון 40 מ”ג בהשוואה לאטורבסטטין במינון 20 מ”ג (10.8%-, p<0.001); אטורבסטטין במינון 40 מ”ג (5.1%-, p<0.001); ואטורבסטטין במינון 80 מ”ג (4.2%-, p=0.007). לאחר 12 שבועות, שילוב ERN/LRPT עם סימבסטטין היה עדיף על אטורבסטטין בהעלאת ערכי HDL והפחתת ערכי טריגליצרידים, ובהפחתת ערכי כולסטרול Non-HDL וערכי LDL עם שילוב ERN/LRPT עם סימבסטטין במינון 20 מ”ג לעומת אטורבסטטין במינון 10 מ”ג ו- ERN/LRPT עם סימבסטטין במינון 40 מ”ג אל מול אטורבסטטין במינון 20 מ”ג, אך לא עם השוואת שילוב ERN/LRPT עם סימבסטטין במינון 40 מ”ג אל מול אטורבסטטין במינון 40 או 80 מ”ג.

תופעות לוואי נבעו לרוב מהטיפול בניאצין וכללו הסמקה, גרד, עליה בערכי סוכר וחומצה אורית בדם, והיו נפוצים יותר בקבוצת הטיפול המשולב. מנגד, הפרעות בתפקודי כבד היו נפוצות יותר עם אטורבסטטין.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שילוב ERN/LRPT עם סימבסטטין נסבל היטב ונמצא עדיף על טיפול באטורבסטטין בלבד בשיפור פרופיל השומנים בדם לאחר 12 שבועות, בחולים עם היפרליפידמיה מעורבת.

Int J Cardiol. 2012 Feb 3

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה