היעילות והבטיחות של Vildagliptin בטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 (מתוך J Clin Pharm Ther.)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Pharmacy and Therapeutics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש מהן עולה כי Vildagliptin (גאלבוס) הינו טיפול בטוח ויעיל לאיזון רמות הסוכר בדם בחולי סוכרת מסוג 2.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי DPP-4 (Dipeptidyl Peptidase-4) מהווים משפחה חדשה של תרופות לטיפול בסוכרת מסוג 2. Vildagliptin הינו תכשיר פומי ממשפחה זו ומאושר לשימוש בלמעלה מ-70 מדינות. במטה-אנליזה הנוכחית ביקשו החוקרים לעדכן את הנתונים בנוגע לתועלת הקלינית והבטיחות של Vildagliptin בטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2.

החוקרים ערכו חיפוש ספרותי וזיהו 30 מחקרים אקראיים ומבוקרים, שערכו השוואה בין Vildagliptin וטיפולים אחרים (פלסבו או תרופות היפוגליקמיות פומיות אחרות). החוקרים אספו נתונים אודות ערכי HbA1c, משקל, רמות סוכר בצום, היפוגליקמיה ותופעות לוואי אחרות.

מהתוצאות עולה כי בהשוואה לפלסבו, טיפול ב- Vildagliptin הביא לירידה בערכי HbA1c (הבדל ממוצע משוקלל של 0.77%- עם מתן Vildagliptin במינון 100 מ”ג ליום, ו-0.58%- עם מתן Vildagliptin במינון 50 מ”ג ליום). ההשפעה הייתה לא-נחותה בהשוואה לתיאזולידנדיונים, סולפוניל-אוריאה ומעכבי אלפא-גליקוזידאז, אך נחותה בהשוואה למטפורמין.

בהשוואה לפלסבו, טיפול ב- Vildagliptin במינון 50 מ”ג ליום הביא לשינויים נייטראליים במשקל הגוף, בעוד שטיפול במינון 100 מ”ג ליום הביא לעליה קלה במשקל הגוף. בנוסף, בהשוואה לתרופות המקבילות, Vildagliptin לא לווה בעליה בסיכון הכולל לתופעות לוואי (יחס סיכון של 0.97). היארעות היפוגליקמיה הייתה נמוכה עם Vildagliptin, והסיכון עם Vildagliptin לא היה שונה משמעותית מהסיכון הכרוך בטיפולים המקבילים (0.85).

לא נרשמה עליה בסיכון לזיהומים עם טיפול ב- Vildagliptin (1.03 עבור מקרים של נזופרינגיטיס ו-1.07 עם זיהומים בדרכי הנשימה העליונות).

החוקרים מסכמים וכותבים כי Vildagliptin הינו טיפול יעיל לאיזון רמות הסוכר בדם, עם סיכון נמוך להיפוגליקמיה ותופעות לוואי אחרות. לממצאים אלו עשויה להיות השפעה חשובה על היענות החולים לטיפול בתרופה זו.

J Clin Pharm Ther. 2011 Dec 22

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה