מאפייני הטיפול בפורמולה חדשה של חומצה ניקוטינית בשחרור-ממושך לטיפול במבוגרים עם דיסליפידמיה מעורבת (Clin Ther.)

ממחקר חדש שפורסם ב-Clinical Therapeutics עולה כי בקבוצה קטנה של מבוגרים מקוריאה, טיפול ניסיוני בחומצה ניקוטינית בשחרור-ממושך הביא לשיפור בערכי HDL ו-LDL, לצד שיעורי היארעות נמוכים יותר של תופעות לוואי עקב הטיפול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חומצה ניקוטינית הינה טיפול יעיל בחולים עם דיסליפידמיה. חולים סובלים טוב יותר את הטיפול בחומצה ניקוטינית בשחרור-ממושך, מאחר שלטיפול פחות תופעות לוואי, דוגמת הסמקה של הפנים, בהשוואה לתכשיר עם שחרור-מיידי.

במחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את היעילות והסבילות של פורמולה ניסיונית של חומצה ניקוטינית בשחרור-ממושך לטיפול במבוגרים קוריאנים עם דיסליפידמיה משולבת, כצעד נדרש לקראת שיווק התכשיר בקוריאה.

מדובר במחקר רב-מרכזי, פרוספקטיבי, אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, שכלל חולים עם ערכי HDL (High Density Lipoprotein) נמוכים, ערכי LDL (Low-Density Lipoprotein) גבוהים, או ערכי טריגליצירידים גבוהים. החולים בקבוצת ההתערבות טופלו בניאצין בשחרור-ממושך במינון של 500 מ”ג, למשך ארבעה שבועות, ובניאצין בשחרור-ממושך במינון של 1000 מ”ג, למשך ארבעת השבועות הבאים.

קבוצת הטיפול כללה 25 חולים (24% גברים, גיל ממוצע של 57.4 שנים) ו-22 חולים (5% גברים, גיל ממוצע של 61.8 שנים) השלימו את קבוצת הביקורת. לאחר שמונה שבועות טיפול, נרשמה עליה משמעותית בערכי HDL בקבוצת הטיפול (17.6% לעומת 1.7%-, בהתאמה, מ-35 מ”ג לד”ל ל-42 מ”ג לד”ל בקבוצת הטיפול ומ-38 מ”ג לד”ל ל-36 מ”ג לד”ל בקבוצת הפלסבו, p<0.001). בקבוצת הטיפול נרשמה גם ירידה משמעותית בערכי LDL (11.4%- לעומת 3.6%, בהתאמה, מ-147 מ”ג לד”ל ל-126 מ”ג לד”ל בקבוצת הטיפול ומ-146 מ”ג לד”ל ל-148 מ”ג לד”ל בקבוצת הפלסבו, p=0.003).

שיעורי היארעות תופעות לוואי עקב הטיפול התרופתי, כולל הסמקה של הפנים, לא היו שונים משמעותית בין קבוצת הטיפול וקבוצת הביקורת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הפורמולה הניסיונית של ניאצין בשחרור-ממושך הובילה לעליה משמעותית בערכי HDL ולירידה בערכי LDL, לצד היארעות נמוכה יותר של הסמקה של הפנים בקבוצה קטנה של מבוגרים קוריאנים עם דיסליפידמיה מעורבת.

Clin Ther. 2011 Oct;33(10):1357-64

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה