מחלוקת בין ה-AHA וה-CDC באשר להיקף המטופלים הנדרשים להגבלת צריכת המלח (Morbidity and Mortality Weekly Report)

במאמר שפורסם במהדורת 21 באוקטובר של Morbidity and Mortality Weekly Report דווח כי קרוב ל-90% מהמטופלים בארצות הברית הנדרשים להגביל את צריכת הנתרן לכמות של פחות מ-2,300 מ”ג ליום, חורגים מעבר למגבלה זו, וכך גם כמעט כל המטופלים בסיכון גבוה קרוב למחצית מהאוכלוסייה עם המלצה לצריכה מקסימאלית של 1,500 מ”ג ליום.

להערכת אנשי ה-AHA (American Heart Association), הסקירה מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention) מהווה תת-הערכה משמעותית של שיעור האמריקאים שצריכים להקפיד על ההמלצה להגבלת צריכת נתרן.

לפי דו”ח ה-CDC, המבוסס על נתונים מהשנים 2005-2008 אודות למעלה מ-9000 משתתפים בסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey), 47.6% מאוכלוסיית ארצות הברית מעל גיל שנתיים נכנסים לאחת הקטגוריות של קבוצות בסיכון גבוה, עם המלצה להגבלת צריכת הנתרן, כולל מבוגרים מעל גיל 50, שחורים לא-היספאנים וכל חולה שאובחן עם יתר לחץ דם, סוכרת, או מחלת כליות כרונית. לפי ההערכות, 98.6% מאלו חורגים מעבר לסף המומלץ של 1500 מ”ג ליום.

באשר ליתר האוכלוסייה, שאינה בסיכון גבוה, 88.2% אינם מקפידים על הגבלת הצריכה ל-2,300 מ”ג ליום; במבוגרים מדובר בשיעור של 95%.

ב-AHA מאמינים כי הערכת ה-CDC שמרנית מדי בטענתה כי רק 47.6% מהמבוגרים בארצות הברית משתייכים לאחת מהקבוצות עליהן להגביל את צריכת הנתרן לעד 1,500 מ”ג ליום. להערכתם, שיעור האמריקאים שצריכים להקפיד על הגבלת צריכת הנתרן לעד 1500 מ”ג ליום נע סביב 70%.

Morbidity and Mortality Weekly Report

לידיעה ב-Heart

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה