האם חומצות שומן רב בלתי-רוויות ארוכות-שרשרת מספקות הגנה לבבית לנשים? (Am J Clin Nutr)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition עולה כי צריכת כמות רבה של חומצות שומן אומגה-שלוש, רב-בלתי-רוויות, ארוכות-שרשרת, עשויה לספק הגנה לבבית לנשים.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הקשר בין צריכת ALA (Alpha-Linoleic Acid) ובין הסיכון למחלת לב איסכמית בנבדקים בריאים, ולהעריך את ההשפעה של n-3 LC-PUFA (Omega 3, Long Chain Polyunsaturated Fatty Acids) או LA (Linoleic Acid).

במהלך מעקב ממוצע של 23.3 שנים, זוהו 471 מקרים של מחלת לב איסכמית בקרב 3277 נשים וגברים, שלא סבלו ממחלת לב איסכמית בתחילת המחקר. בנשים ובגברים, לא נמצא קשר מובהק בין צריכת ALA ובין סיכון מופחת למחלת לב איסכמית. יחס הסיכון למחלת לב איסכמית ירד בהדרגה עם הגדלת צריכת ALA בגברים, אך השינוי לא היה כלל מובהק סטטיסטית.

בהשוואה לצריכה מעטה של n-3 LC-PUFA, תועד קשר הפוך בין צריכה רבה ובין הסיכון למחלת לב איסכמית. בקרב נשים, המגמה הייתה מובהקת סטטיסטית (p=0.04, יחס סיכון של 0.62) אך לא בקרב גברים (p=0.15, יחס סיכון של 0.74). לא נצפה כל קשר בין צריכת LA ובין הסיכון למחלת לב איסכמית.

החוקרים כותבים כי על-בסיס הממצאים עולה כי אין קשר בין צריכת ALA ובין הסיכון למחלת לב איסכמית, אך לצריכה רבה של n-3 LC-PUFA הייתה השפעה מגנה על הלב בנשים.

Am J Clin Nutr. Published online August 24, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה