פסטה מועשרת בנבטי סויה משפרת סמנים קרדיווסקולאריים בחולי סוכרת (Diabetes Care)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים כי פסטה חדשה, מועשרת בנבטי-סויה, מביאה לשיפור תפקוד האנדותל, לחץ הדם וסמנים של עקה חמצונית בחולי סוכרת מסוג 2.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בטיפול בסוכרת מסוג 2 יש חשיבות רבה לשינויים תזונתיים, המהווים גישה עדיפה ומשתלמת יותר מטיפול תרופתי. כיום, פסטה  זו זמינה באיטליה ועדיין אינה זמינה בארצות הברית.

החוקרים מאיטליה השוו את ההשפעות של פסטה מועשרת בנבטי סויה (מכילה Isoflavone aglycons) אל מול פסטה קונבנציונאלית על תפקוד האנדותל וסמני סיכון קרדיווסקולאריים. מחקר החתך ארך 20 שבועות וכלל 26 מבוגרים עם סוכרת מסוג 2.

החוקרים מדווחים כי בקבוצת ההתערבות נרשמה עליה של כ-5% בהרחבת כלי הדם עקב זרימה בעורק הברכיאלי, לעומת ירידה בהרחבת כלי הדם בקבוצת הביקורת (p=0.0005).

למרות שלפסטה קונבנציונאלית לא הייתה השפעה על לחץ הדם, לחץ הדם הסיסטולי ירד מ-133 מ”מ כספית ל-126 מ”מ כספית ולחץ הדם הדיאסטולי ירד מ-79 מ”מ כספית ל-73 מ”מ כספית לאחר צריכת פסטה מועשרת בנבטי סויה.

בהשוואה לפסטה קונבנציונאלית, צריכת פסטה מועשרת בנבטי סויה לוותה בשיפור משמעותי במספר מדדים לעקה חמצונית, כולל יכולת נוגדת החמצון הכוללת, רמות 8-Iso-PGF2alpha וגלוטטיון. גם ריכוז הומוציסטאין היה נמוך יותר לאחר צריכת פסטה מועשרת בנבטי סויה, בהשוואה לפסטה קונבנציונאלית.

שתי הפסטות לא הובילו לשינוי משמעותי ברמות אינסולין או סוכר בדם, או בריכוז HbA1c.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בסיכומו של דבר, פסטה הינה מזון בריא מאוד, מקור טוב לפחמימות. לרוע המזל, לא תמיד מתייחסים לדבר באופן זה. נראה כי התועלת של הפסטה הנ”ל נובעת מסוג האיזופלבונים בפסטה. החוקרים מתכוונים לערוך מחקרים נוספים בנושא.

Diabetes Care 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה