מחצית מכל המקרים של פרפור פרוזדורים נובעים מגורמי סיכון הפיכים (Circulation)

מנתוני מחקר ARIC (Atherosclerosis Risk in Communities) שפורסמו ב-Circulation עולה כי מחצית מכלל המקרים של פרפור פרוזדורים נובעים מגורמי סיכון קרדיווסקולאריים דוגמת יתר לחץ דם, סוכרת, השמנה ועישון. יתרה מזאת, גם באלו עם רמות גבוליות של לחץ דם, רמות סוכר בדם ומדד מסת גוף (BMI) קיים סיכון מוגבר.

החוקרים מציינים כי יתר לחץ דם הינו הגורם המנבא המשמעותי ביותר לפרפור פרוזדורים.

מתוצאות המחקר עולה כי פרפור פרוזדורים ניתן למניעה ע”י הדרכת החולים לאמץ ולשמור על תזונה נכונה ואורח חיים בריא, בדומה למחלות קרדיווסקולאריות אחרות.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר למעלה מ-14,500 אמריקאים בגיל העמידה, שלקחו חלק במחקר ARIC. על-בסיס גורמי סיכון ידועים לפרפור פרוזדורים כולל יתר לחץ דם, ערכי BMI גבוהים, סוכרת, עישון סיגריות ומחלת לב קודמת המשתתפים סווגו למספר קבוצות: קבוצה אופטימאלית, קבוצה גבולית או קבוצה בסיכון מוגבר.

במהלך מעקב ממוצע של 17.1 שנים, תועדו 1520 מקרים חדשים של פרפור פרוזדורים. ההיארעות המתוקנת לגיל הייתה הגבוהה ביותר בגברים לבנים והנמוכה ביותר בנשים שחורות (7.45 ל-1000 שנות-אדם ו-3.67 ל-1000 שנות אדם, בהתאמה).

השכיחות הכוללת של הקבוצה בעלת פרופיל הסיכון האופטימאלי הייתה 5.4% אך השתנתה לפי גזע ומין: 10% בנשים לבנות ו-1.6% בגברים שחורים.

בעוד שנוכחות גורמי סיכון מוגברים סיפקה הסבר ל-50% מכלל ההיארעות של פרפור פרוזדורים במחקר ARIC, מדובר בשיעור נמוך מהמדווח אודות פרפור פרוזדורים פראוקסיזמאלי בחולים עם אי-ספיקת לב, מחלת לב כלילית ושבץ מוחי, עדות לכך שגורמים אחרים, ייתכן כי מדובר בגורמים גנטיים, משחקים תפקיד חשוב יותר באתיולוגיה של פרפור פרוזדורים.

החוקרים אינם בטוחים מהי הסיבה לסיכון המופחת באפריקאים-אמריקאים, אך ההשערה היא כי גורמים גנטיים אחראיים להבדל זה.

Circulation 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה