ה-FDA מאשר התוויה בריאותית של הפחתת סיכון למחלת לב כלילית לצמח הסטרול ולאסטר של צמח הסטנול (FDA)

FDA

ה-FDA אישר שימוש בהתווייה בריאותית באשר לצריכה של צמח הסטרול (sterol)  או תרכובות אורגניות (אסטרים)  של  צמח הסטנול (stanol)  כ”מפחיתה את הסיכון למחלת לב כלילית (CHD)” במזונות המכילים מרכיבים אלה. זאת בהתבסס על מסקנת ה-FDA שצמח הסטרול ואסתרים של אסטרול עשויים להוריד את הסיכון ל-CHD ע”י הפחתת רמות הכולסטרול.

בהודעה מציין ה-FDA ש-CHD היא אחת מהצורות הנפוצות והרציניות ביותר של מחלת קרדיווסקולרית הגורמת המובילה לתמותה בארה”ב. גורמי הסיכון ל-CHD כוללים רמות גבוהות של LDL כולסטרול.

הסטרול נמצא בכמויות קטנות בפירות רבים, ירקות, אגוזים, זרעים, דגנים, קטניות ומקורות צמחיים נוספים.

על מנת שמזונות יוכל להציג את ההתוייה הבריאותית עליהם לעמוד בדרישות של רמות נמוכות של שומן רווי וכולסטרול, והם חייבים להכיל לא יותר מ-13 גרם של שומן בסה”כ בכל מנת הגשה של 50 גרם.  כמו כן המזון חייב להכיל כמות יומית מומלצת של ויטמינים ומינרלים שונים, ולהיות במסגרת דיאטה דלת שומנים רוויים וכולסטרול.

ה-FDA מציין בהודעתו שכמות יומית של 1.3 גרם של סטנול אסטר או 3.4 גרם של צמח הסטרול במסגרת הדיאטה אמורים להביא להפחתה משמעותית של רמות הכולסטרול. מזון שמכיל 0.65 גרם של אסטר סטנול במנת הגשה או 1.7 גרם של צמח הסטרול יכול לקבל את ההכרה הבריאותית הזו.

לדיווח על הודעת ה-FDA

בהודעה שפירסמה חברת תרימה המשווקת בארץ את “זרוכול” בהקשר לכך נמסר ש“זרוכול” מכיל 100% (800 מ”ג בטבלייה עפ”י הנחיות FDA) פיטוסטרולים חופשיים, שהוכחו כמרכיב טבעי יעיל להפחתת ה- LDL כולסטרול. החברה מוסיפה שמחקרים קליניים הוכיחו כי, מידת ההפחתה של כולסטרול מסוג LDL  ע”י פיטוסטרולים טבעיים במינון של 1.6 עד 2.5 גר’ ליום, מגיעה ל-10% בממוצע. תוספת פיטוסטרולים במינון הנ”ל, לתזונה מפחיתת כולסטרול, עשויה לתרום לירידה של 20%-30%. תוספת פיטוסטרולים במינון הנ”ל, לטיפול תרופתי בסטטינים תורמת לירידה נוספת של 10%-15% שהיא ירידה העולה על זו המושגת באמצעות הכפלת מינון התרופה (סטטין).


כמו כן, לטענת תרימה, ה”זרוכול” מתאים למטופלים בתרופות מקבוצת הסטטינים שלא הגיעו לערכי LDL רצויים, ולמטופלים המנועים לקבל טיפול תרופתי בסטטינים עקב תופעות לוואי ולמטופלים  עם רמות גבוליות של LDL כולסטרול שאין להם התוויה מספקת עדיין לטיפול בסטטינים אך מעוניינים בהפחתת רמות ה-LDL כולסטרול.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה