השוואה בין Atorvastatin ובין Ezetimibe/Simvastatin במטופלים עם תסמונת מטבולית (מתוך כנס ה-EASD)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

                  

מתוצאות מחקר שהוצג בכנס השנתי ה-46 של ה- European Association for the Study of Diabetes (EASD) עולה כי טיפול משולב ב-Ezetiminibe ו-Simvastatin (אינג’י, Merck Sharp & Dohme) נמצא יעיל יותר בשיפור פרופיל השומנים של מטופלים עם תסמונת מטבולית, לעומת טיפול ב-Atorvastatin.

במחקר, שנערך בתמיכת חברת התרופות Merck & Co, Inc., השוו החוקרים בין השפעת טיפול ב-Ezetimibe/Simvastatin לעומת טיפול ב-Atorvastatin על רמות השומנים ורמות ה-hs-CRP במטופלים עם תסמונת מטבולית, עם וללא מחלת כלי דם טרשתית.

המחקר כלל 1,143 משתתפים עם תסמונת מטבולית ורמות כולסטרול גבוהות. החוקרים חילקו את המשתתפים באקראי לקבלת טיפול משולב בטבליה המכילה Ezetimibe/Simvastatin במינון 10/20 מ”ג או 10/40 מ”ג, או לקבלת Atorvastatin במינון 10 מ”ג, 20 מ”ג או 40 מ”ג למשך 6 שבועות. החוקרים השוו בין טיפול ב-Ezetimibe/Simvastatin במינון 10/20 מ”ג ובין טיפול ב-Atorvastatin במינון 10 מ”ג או 20 מ”ג, וכן בין Ezetimibe/Simvastatin במינון 10/40 מ”ג ובין Atorvastatin במינון 40 מ”ג. הם בדקו איזה אחוז משתתפים מכל קבוצה השיג את ערכי היעד של LDL, כולסטרול non-HDL ואפוליפופרוטאין B (Apo B).

מתוצאות המחקר עולה כי בקרב משתתפים ללא מחלת כלי דם טרשתית, אחוז גבוה יותר מקבוצת ה-Ezetimibe/Simvastatin השיג את ערכי היעד של LDL, non-HDL, ו-Apo B, לעומת קבוצת ה-Atorvastatin, פרט למשתתפים שטופלו ב-Ezetimibe/Simvastatin במינון 10/40 מ”ג לעומת Atorvastatin במינון 40 מ”ג.

בקרב משתתפים עם מחלת כלי דם טרשתית, בכל קבוצות המינונים של Ezetimibe/Simvastatin השיגו אחוז משתתפים גבוה יותר את ערכי היעד של LDL ו-non-HDL, לעומת Atorvastatin בכל המינונים. כמו כן, אחוז משתתפים גבוה יותר בקבוצת ה-Ezetimibe/Simvastatin במינון 10/20 מ”ג השיגו את ערכי היעד של Apo B, לעומת משתתפים שטופלו ב-Atorvastatin במינון 10 מ”ג.

החוקרים מציינים לא נמצא הבדל בכל קבוצות הטיפול באחוז המשתתפים שהשיגו את ערכי המטרה של hs-CRP.

לאור תוצאות המחקר מסבירים החוקרים כי הממצאים דומים לאלו מעבודות קודמות, שהדגימו כי טיפול משולב עשוי להיות יעיל בשיפור פרופיל השומנים וצמצום הסיכון הקרדיו-מטבולי של מטופלים עם תסמונת מטבולית, עם וללא מחלת כלי דם טרשתית. הם מוסיפים כי בימים אלו נערכים מחקרים נוספים בנושא.

מתוך כנס ה- European Association for the Study of Diabetes (EASD) 2010.

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה