תקלות בנהיגה בחולי סוכרת

ההמלצות לאיזון הדוק של רמת הסוכר בדם בחולי סוכרת מסוג 1 ו-2 מגדילה בהכרח את הסיכון לאירועי היפוגליקמיה. אירועים אלו יכולים לפגום בבטיחות הנהיגה של חולי סוכרת. לכך יש השלכה לגבי החולה, הרופא המטפל ורשות התעבורה.

Cox1 וחב’ (למאמר לחצו כאן) בדקו 341 חולי סוכרת מסוג 1, 332 מסוג 2 ו-363 בני/ות זוגם שאינם סוכרתיים ששמשו כקבוצת ביקורת. המחקר התבצע ב-7 מרפאות לסוכרת בארה”ב וב-4 מרכזים באירופה.

תוצאות המחקר מצביעות על עליה מובהקת בסיכון לת.ד., עבירות תנועה, היפוגליקמיה קשה המצריכה עזרה והיפוגליקמיה מתונה במהלך הנהיגה בחולי סוכרת מסוג 1. לא נמצאה עליה דומה בחולי סוכרת מסוג 2, אף באם טופלו באינסולין.

ת.ד. בחולי סוכרת מסוג 1 נצפו יותר בחולים שסבלו מהיפוגליקמיה קשה במהלך הנהיגה, בדקו לעיתים רחוקות את רמת הסוכר בדם לפני הנהיגה והזריקו אינסולין מספר פעמים ביום (בניגוד לחולים המטופלים במשאבת אינסולין). מחצית מחולי סוכרת מסוג 1 ו-25% מחולי סוכרת מסוג 2 שוחחו עם הרופא המטפל על הסיכון בנהיגה אצל חולי סוכרת.

המסקנה העולה ממחקר זה הינה מצד אחד בטיחות הנהיגה של חולי סוכרת מסוג 2, אפילו באם מטופלים באינסולין והצורך בהדרכת חולי סוכרת מסוג 1 על הסיכון בנהיגה וההתמודדות עם סיכון זה.

 Cox DJ et al. Diabetes Care 2003;26:2329

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה