דרמטולוגיה

מאמר ישראלי, ראשון בעולם, על טיפול וזיהוי בקורונה מתמשכת פורסם ב-clinical microbiology and infection

קורונה corona
המחקר נערך בהובלתו של ד"ר טל ברוש, מנהל היחידה למחלות זיהומיות של ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד.
על אף פרק הזמן שעבר מאז פרוץ מגפת הקורונה לחיינו והמצאת החיסונים בעקבותיה, אנשים מדוכאי חיסון ממשיכים להיות בסיכון גבוה מהדבקה במחלה. חולים אלו מפתחים מחלה ארוכה (שבועות וחודשים) המוכרת בשם “קורונה מתמשכת”. ייתרה מכך, כתוצאה מאי מתן טיפול מתאים, מצבם של רבים מהחולים הללו מדרדר במהירות. היסוד להימשכות המחלה והדרדרות הבריאותית שבאה לאחר מכן, הוא אי זיהוי של המחלה ואי מתן טיפול מתאים. רבים מהחולים בקורונה מתמשכת אשר פונים לרופאי המשפחה או לבתי החולים בעקבות הופעת סימפטומים אינם מאובחנים בצורה נכונה ומקבלים טיפולים תרופתיים שגויים. תופעה המוכרת בכל העולם.

בבתי החולים בישראל מנגד נצברו מומחיות וניסיון רב בשנתיים האחרונות בזיהוי וטיפול בחולים מדוכאי חיסון עם קורונה מתמשכת. לאחרונה החליטו המומחים בישראל לשתף בידיעותיהם ובניסיונם את הקהילה הרפואית העולמית ועשו כן באמצעות כתיבת מאמר רפואי ראשוני ופורץ דרך בתחום בהובלתו של ד”ר טל ברוש מנהל היחידה למחלות זיהומיות של ביה”ח הציבורי אסותא אשדוד.
המאמר פורסם לאחרונה באחד העיתונים הנחשבים בעולם בתחום ( clinical microbiology and infection ) והוא המאמר הראשון מסוגו שמציע דרך זיהוי וטיפול בחולי קורונה מתמשכת.

ד”ר ברוש: “מדובר בהישג כחול לבן שממחיש פעם נוספת את התרומה של המדענים והרפואה הישראלית לעולם. לצד זאת, אי אפשר להתעלם מהעיתוי המורכב בו מתפרסם המאמר – תקופה אפלה שמדענים ישראלים נדחקים ממחקרים, כנסים ועיתונות מקצועית… דווקא באחת התקופות החשוכות של העולם כלפי המדע והמדענים הישראלים מוכח כי יש לנו עוד רבות לתרום לעולם. מדובר בגאווה עצומה בכל זמן ובטח בעת הזו”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה