דרמטולוגיה

תוצאות מבטיחות לטיפול אימונותרפי לתוך הנגע כנגד ממאירויות עוריות (מתוך כנס ה-ODAC Dermatology, Aesthetic & Surgical Conference)

טיפול אימונותרפי הניתן לתוך הנגע הוכח כטיפול יעיל כנגד ממאירויות עוריות, כולל סרטן עור שאינו-מלנומה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-ODAC Dermatology, Aesthetic & Surgical Conference.

פיתוחים סיסטמיים לטיפול במלנומה סייעו בכניסת אימונותרפיה לעולם הרפואה. זמן קצר לאחר מכן, טיפול אימונותרפי נבחן ואושר לשימוש במקרים של סרטן עור שאינו מלנומה.  החוקרים מסבירים כי טיפול אימונותרפי לתוך הנגע זכה להצלחה במשך תקופה מסוימת בטיפול במלנומה ובטיפול בסרטן עור שאינו מלנומה, כאשר מחקרים רבים להערכת טיפול לתוך הנגע כנגד מגוון ממאירויות עורית שאינן מלנומה דיווחו על שיעורי ריפוי שנעו בין 91.7% ועד 100%.

למרות שטיפול אימונותרפי לתוך הנגע הוכח כיעיל בטיפול בממאירויות עוריות שאינן מלנומה, טיפול זה עדיין אינו בשימוש נרחב. גישת טיפול זו עשויה להיות אפשרות טיפול מקובלת במקרים של סרטן עור שאינו מלנומה.

באופן תיאורטי, טיפול אימונותרפי לתוך הנגע עשוי לשמש כחלופה או כטיפול קדם-ניתוחי לטיפול תוך-ורידי במקרים של קרצינומה עורית מתקדמת-מקומית של תאי קשקש. במידה וישמש כחלופה לטיפול, אזי גישה זו עשוי להביא לריכוז מקסימאלי של החומר הפעיל ברקמה תוך צמצום הסיכון לחשיפה סיסטמית. במידה ומשמש כטיפול קדם-ניתוחי, גישת טיפול זו עשוי להפחית את הסיכון לפגיעה במראה או בתפקוד לפני ניתוח.

טיפול אימונותרפי לתוך הנגע עשוי לשמש גם כחלופה לניתוח בחולים הסובלים מעייפות עקב ניתוח או ממספר גדול מדי של נגעים.

החוקרים כותבים כי המפתח לאימוץ גישת טיפול לתוך הנגע דורש הבטחה כי רופאים יקפידו על תדירות הזרקות נמוכה וימשיכו לעקוב אחר אירועים חריגים במטרה להימנע מאירועים חמורים או מסכני חיים.

מתוך כנס ה-ODAC Dermatology, Aesthetic & Surgical Conference

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה