דרמטולוגיה

שיעורי תגובה מלאה גבוהים במקרים של BCC מתקדם של הפנים בעקבות ניתוח לאחר טיפול ב-Sonidegib  (מתוך J Dermatol)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Dermatology עולה כי ניתוח לאחר טיפול ב- Sonidegib מלווה בשיעורי הפוגה מלאה גבוהים בחולים עם BCC (או Basal Cell Carcinoma) של הפנים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נגעי BCC מהווים כ-75% מכלל הממאירויות העוריות ברחבי העולם ומהווים את הממאירות הנפוצה ביותר בלבנים. מאחר וחשיפה כרונית לקרינה אולטרה-סגולה הינה גורם סיכון משמעותי להתפתחות נגעי BCC, גידולים אלו לרוב מופיעים אזורים חשופים לשמש דוגמת הפנים.

הטיפול הטוב ביותר בנגעי BCC כולל הסרה ניתוחית של הגידולים. קרינה עשויה לשמש במקרים נבחרים דוגמת גידולים ראשוניים שאינם נתיחים. בחלק מהחולים, הסיכון לפגיעה תפקודית או קוסמטית מונע אפשרות טיפול ניתוחי וקרינתי ואז ייתכן מקום לטיפול ממוקד (מעכבי מסלול Hedgehog) לבד או כחלק מטיפול קדם-ניתוחי, במטרה להפחית את גידול הנגע ולהביא למצב בו ניתן להשלים התערבות ניתוחית.

במסגרת מחקר VISMONEO נבחנו תוצאות טיפול ב-Vismodegib כטיפול ניאו-אדג’וונטי לפני התערבות ניתוחית במסגרת מחקר רב-מרכזי, בתווית-פתוחה, בשלב II; עם זאת, טרם נבחנו תוצאות הטיפול ב- Sonidegib במקרים אלו.

במאמרם מדווחים החוקרים על שני חולים עם אבחנה של BCC מתקדם-מקומית עם מעורבות של הפנים, כאשר בשני המקרים טיפול ב- Sonidegibולאחריו התערבות ניתוחית מוגבלת הובילו להחלמה מלאה בשני המקרים. הם מציינים כי ההתערבות הניתוחית הייתה מוגבלת יותר מכפי שהיה נדרש במידה והיו מתקדמים לניתוח ללא מתן טיפול ממוקד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התוצאות החיוביות בצמד המקרים הללו עשוי להעיד על הפוטנציאל של טיפול קדם-ניתוחי ב- Sonidegib לטיפול בנגעי BCC מתקדמים-מקומית של הפנים ולאחריו התערבות ניתוחית מוגבלת להסרת הנגעים.

J Dermatol, Sep 21, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה