דרמטולוגיה

השכיחות והמאפיינים הקליניים של גרד בחולים עם פסוריאזיס (Ann Med Surg)

במאמר שפורסם בכתב העת Annals of Medicine and Surgery מדווחים חוקרים על שכיחות גבוהה של תסמיני גרד בחולים עם פסוריאזיס, כאשר בחולי פסוריאזיס הסובלים מגרד איכות החיים נמוכה יותר.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות השכיחות הגבוהה של גרד בחולי פסוריאזיס, הפתוגנזה אינה מובנת היטב ואין מחקרים רבים בנושא. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את השכיחות והמאפיינים הקליניים של גרד, והגורמים הקשורים עם גרד בעוצמה חמורה בחולי פסוריאזיס.

החוקרים השלימו מחקר חתך ואספו נתונים אודות גרד מהרשומות הרפואיות של חולים שטופלו במרפאת חוץ בתאילנד בין 2020 ועד 2021.

מהנתונים עולה כי שיעורי הימצאות גרד עמדו על 81.2% ב-314 חולים עם פסוריאזיס. בחולי פסוריאזיס עם גרד תועדו מדדי Psoriasis Area Severity Index ומדד Dermatology Life Quality Index, בהשוואה לחולים ללא גרד.

האזורים הנפוצים ביותר לגרד כללו רגליים, גב, זרועות וקרקפת.

החוקרים מדווחים כי תחליב מקומי, טיפול מקומי בקורטיקוסטרואידים ונוגדי-היסטמינים פומיים הקל על תסמיני גרד ב-66.3%, 63.1% ו-52.9% מהחולים, בהתאמה.

ממצאי המחקר מעידים כי בנשים, בחולים עם פני שטח פסוריאזיס של 10% ומעלה ובאלו עם פסוריאזיס גניטאלי תועד סיכון גבוה יותר לגרד בחומרה גבוהה יותר.

החוקרים קוראים להשלים בדיקות סקר של חולי פסוריאזיס לתסמיני גרד ולטפל בהתאם במטרה להביא לשיפור תוצאות הטיפול במחלת העור ובאיכות החיים של החולים. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין מהם הטיפולים התרופתיים היעילים ביותר להקלה על גרד בחולים עם פסוריאזיס חמור.

Ann Med Surg (Lond). 2023 Jun 8;85(7):3396-3402

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה