דרמטולוגיה

כאחד מכל חמישה חולים עם מחלת מעי דלקתית סובל ממיגרנה (Int J Prev Med)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Preventive Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי כמעט אחד מכל חמישה חולים עם מחלת מעי דלקתית סובל ממיגרנה, עם שכיחות גבוהה יותר בחולי קרוהן לעומת קוליטיס כיבית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חולים עם מחלת מעי דלקתית סובלים ממגוון מחלות נלוות, דוגמת מיגרנה. במחקרים קודמים, שיעורי הימצאות מיגרנה בקרב חולים עם מחלת מעי דלקתית השתנו משמעותית. מטרת הסקירה השיטתית ומטה-אנליזה הנוכחית הייתה לבחון את שיעורי הימצאות מיגרנה בחולים עם מחלת מעי דלקתית.

שני חוקרים השלימו חיפוש שיטתי במאגרי PubMed, Scopus, EMBASE, Web of Science ו-Google Scholar, כמו גם חיפוש בספרות אפורה לזיהוי מחקרים ותקצירי כנסים שפורסמו עד מאי 2021.

החיפוש הוביל לזיהוי 840 מאמרים ולאחר הסרת כפילויות, 650 מאמרי נותרו להערכה. במטה האנליזה נכללו 10 מחקרים עם 62,554 חולים בסך הכול.

שיעורי הימצאות מיגרנה בחולים עם מחלת מעי דלקתית עמדו על 19% (רווח בר-סמך 95% של 15-22%). שיעורי הימצאות מיגרנה בחולים עם קוליטיס כיבית עמדו על 10% (רווח בר-סמך 95% של 4-15%) (p<0.001) ושיעורי הימצאות מיגרנה בחולים עם מחלת קרוהן עמדו על 24% (רווח בר-סמך 95% של 17-30%) (p<0.001).

יחס הסיכויים להתפתחות מיגרנה בחולים עם מחלת מעי דלקתית עמד על 1.51 (רווח בר-סמך 95% של 1-2.27) (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי הסקירה השיטתית ומטה-אנליזה מעידות כי שיעורי ההימצאות של מיגרנה בחולים עם מחלת מעי דלקתית עומדים על 19%, עם שכיחות גבוהה יותר בחולים עם מחלת קרוהן לעומת קוליטיס כיבית.

Int J Prev Med. 2023 May 27

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה